اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

العربیه خبر خود درباره تسلط بر فرودگاه را پس گرفت

تلاش عربستان و امارات برای ورود به فرودگاه الحدیده یمن شکست خورد +فیلم

منابع میدانی اعلام کردند، تلاش امروز ائتلاف عربستان و امارات برای ورود به فرودگاه الحدیده در جنوب استان الحدیده در یمن شکست خورده و خط امداد «متجاوزان» قطع شده است.

تلاش عربستان و امارات برای ورود به فرودگاه الحدیده یمن شکست خورد +فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع میدانی به شبکه خبری المیادین گفتند، «تلاش دشمن برای رسیدن به فرودگاه الحدیده (و ورود و تسلط بر آن) شکست خورده و آنچه در رسانه‌هایشان تبلیغ می‌کنند، دروغ است».

این منابع که المیادین هویتشان را فاش نکرد، افزودند که «بعد از دو روز انتشار اخبار دروغ درباره تسلط [ائتلاف سعودی-اماراتی] بر فرودگاه الحدیده،‌ امروز رسانه‌هایشان از تسلط آتشباری بر فرودگاه سخن می‌گویند [نه تسلط بر خود فرودگاه]. 

ائتلاف عربی به رهبری عربستان و مشارکت فعال امارات، از حدود یک ماه گذشته عملیات علیه ساحل غربی یمن و استان الحدیده را آغاز کرده‌اند و از آن زمان تاکنون به دلیل شکست‌های متوالی، چند بار از آغاز عملیات جدید، خبر داده‌ است.

به گفته این منابع، روز گذشته در نقاط جنوبی‌تر استان الحدیده، در منطقه «مثلث الدریهمی»، نیروهای یمنی موفق شدند در تاکتیکی موفق، حداقل 20 خودرو نظامی حامل نیروهای وابسته به ائتلاف را در کمین قرار بدهند و منهدم کنند.


اندازه بزرگتر اینجا

 

طبق این گزارش، «نیروهای متجاوز در برخی نقاط محاصره‌اند و نتوانسته‌اند خط امداد خود را حفظ کنند و اکنون فقط از طریق دریا کمک دریافت می‌کنند».  مرکز اطلاع‌رسانی انصارالله یمن در توییتر خود اعلام کرد: خط امداد و پشتیبانی دشمن از سه نقطه «الفازه»، «الجاح» و «الدریهمی» قطع شده و تنها راه باقی‌مانده برای آنان، مسیر دریا است.

این منابع تأکید کردند که بر خلاف آنچه در رسانه‌های سعودی و اماراتی درباره فرودگاه الحدیده گفته می‌شود، نیروهای وابسته به ائتلاف نتوانسته‌اند اهداف خود را تاکنون محقق کنند و در سه نقطه فوق محاصره شده‌اند.

همچنین «حمید رزق» از مدیران شبکه المسیره یمن در توییتر خود از دروغ رسانه‌های سعودی اماراتی سخن گفت و نوشت: بعد از آن همه پمپاژ خبری درباره تسلط بر فرودگاه الحدیده و دست‌وپا کردن خبر برای پیروزی‌های تصنعی، اکنون دشمن از آن خبرها عقب‌نشینی کرده و می‌گوید که بر فرودگاه الحدیده تسلط آتشباری پیدا کرده است. این یعنی اینکه دروغ گفتند و شدت بمباران، چیزی جدیدی [در این جنگ] نیست.

 

حمید رزق همچنین فیلمی از دو رزمنده یمنی منتشر کرد که با خودرو در نزدیک فرودگاه تردد می‌کنند و نشان می‌دهند که آنچه منابع خبری سعودی مثل العربیه صبح امروز ادعا کردند که ائتلاف، بر فرودگاه مسلط شده، کاملا دروغ است.

دو رزمنده یمنی در این فیلم می‌گویند: «این فرودگاهه. فرودگاه الحُدیده.. دروغ می‌گن... دروغگواَند.. باورشون نکنید.. ببینید این فرودگاهه روبه‌روی ما.. آقا این دروغگوها رو باور نکنید.. این هم برج مراقبت».

 

 

علاوه بر این، شبکه خبری العربیه در توییتر خود با انتشار خبری جدید، اذعان کرد که خبر امروز صبح آن درباره تسلط ائتلاف سعودی بر فرودگاه دروغ بوده است. در حالی که العربیه ساعت 09:15 صبح (به وقت تهران) در توییتی مدعی سقوط فرودگاه و اشغال آن توسط ائتلاف شده بود، شش ساعت بعد یعنی ساعت 15:39، اذعان کرد که ائتلاف، بر فرودگاه سیطره نیافته است. 

العربیه نوشت: منابع نظامی تأکید می‌کنند که سیطره بر فرودگاه الحدیده [انجام نشده و] دیر یا زود انجام می‌شود.


خبر اول: تسلط بر فرودگاه/ خبر دوم: تسلط بر فرودگاه حتمی است و فقط بحث زمان آن است

 

رسانه‌های سعودی و اماراتی همچنین صبح امروز با انتشار تصاویری قدیمی از برج مراقبت فرودگاه الحدیده تلاش کردند، دروغ خود درباره سقوط فرودگاه را مستندسازی کنند. 

بسیم الجنابی خبرنگار یمنی که از حامیان ائتلاف و از مخالفان انصارالله است، در «فیسبوک» خود اذعان کرد که این تصاویر از برج فرودگاه، متعلق به دو سال پیش است و این خرابی‌ها نیز ناشی از بمباران ائتلاف است و نیروهای ائتلاف هنوز به فرودگاه نرسیده‌اند.

 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول