اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

امام جمعه ارومیه:

مسئله ولایت‌فقیه در میان آحاد مختلف مردم تشریح شود/ دشمنان نوک پیکان خود را به سمت ولایت‌فقیه نشانه رفته‌اند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه در زمانه کنونی باید مسئله اصل ولایت‌فقیه در میان آحاد مختلف جامعه تشریح و مورد مطالعه قرار گیرد گفت: علاوه بر آن، مردم و مسئولان باید از این مسئله به طور کامل حفاظت و حراست کرده و از آن دفاع کنند.

مسئله ولایت‌فقیه در میان آحاد مختلف مردم تشریح شود/ دشمنان نوک پیکان خود را به سمت ولایت‌فقیه نشانه رفته‌اند

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه زمانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید، در قانون اساسی کشورمان تصویب شد که این نظام براساس ولایت‌فقیه اداره شود اظهار کرد: در این رابطه ولایت‌فقیه مسئله‌ای است که امام خمینی(ره) با استفاده از مبانی دین مقدس اسلام، همانند سایر علما و مراجع که در گذشته بدان اشاره کرده بودند، مسئله ولایت‌فقیه را مطرح کرد.

وی تصریح کرد: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در عراق در زمان تبعید خویش و در درس‌های خارج نیز مسئله ولایت‌فقیه را به طور کامل تشریح کرده و در ایران اسلامی نیز در زمان پیروزی انقلاب، این نظام را براساس ولایت‌فقیه بنا نهادند.

امام جمعه ارومیه و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: در طول چهار سال گذشته نیز در هر مباحثی که پیش آمده، مسئله ولایت فقیه در حفظ و مدیریت نظام، مهمترین نقش را داشته و برای مردم کاملا ملموس بوده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان استکباری هم اکنون نوک پیکان خود را به سمت ولایت‌فقیه نشانه رفته‌اند بیان کرد: چون برای دشمن، محرز شده که اصل ضربه را در آن قسمت دیده و برای همین، بیشترین هجمه و حمله‌های خود را به ولایت‌فقیه و این اصل مهم قانون اساسی وارد کرده است.

قریشی با تاکید بر اینکه در زمانه کنونی باید مسئله اصل ولایت‌فقیه در میان آحاد مختلف جامعه تشریح و مورد مطالعه قرار گیرد افزود: علاوه بر آن، مردم و مسئولان باید از این مسئله به طور کامل حفاظت و حراست کرده و از آن دفاع کنند.

وی اظهار کرد: بی‌تردید در چنین شرایطی، هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید چون از اصل مبانی دین اسلام اخذ شده و از معتقدات مسلمانان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/61024/2/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول