اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر زرقان عنوان کرد

مخالفت مردم برای راه‌اندازی فاز 2 پالایشگاه شیراز/ مردم نگران منابع آب شهرستان هستند

رئیس شورای شهر زرقان گفت: خواسته مردم این شهر راه‌اندازی پالایشگاه زرقان با تأمین منابع آب آن خارج از این بخش است.

مخالفت مردم برای راه‌اندازی فاز 2 پالایشگاه شیراز/ مردم نگران منابع آب شهرستان هستند

محمدرضا ظریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به اینکه پالایشگاه یک صنعت آب بَر است و آبی نیز در زرقان برای راه‌اندازی فاز 2 پالایشگاه شیراز وجود ندارد، اظهار داشت: اگر مسؤولان می‌توانند آب این پالایشگاه را از مکانی غیر از زرقان تأمین کنند، مردم این شهر مخالفتی با راه‌اندازی آن ندارند اما در غیر این صورت، مخالف راه‌اندازی آن هستیم.

وی افزود: برای تولید یک بشکه فرآورده نفتی نیاز به 2 یا 3 بشکه آب است که اگر فرض کنیم عوارض آلایندگی پالایشگاه فعلی نادیده گرفته شود، اصلاً در چند سال آینده آبی در زرقان وجود نخواهد داشت که این پالایشگاه بخواهد تولیدی داشته باشد.

ظریفی با بیان اینکه قول‌هایی برای تأمین آب پالایشگاه از فاضلاب صدرا و سد درود زن داده شده است، اظهار داشت: در شرایط فعلی و تا تعیین تکلیف وضعیت تأمین آب، خواسته مردم زرقان عدم راه‌اندازی پالایشگاه است چراکه علاوه بر عدم کارشناسی لازم، منابع آبی لازم برای آن دیده نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زرقان به مشکلات زیست‌محیطی پالایشگاه شیراز نیز اشاره کرد و گفت: در کنار پالایشگاه قدیم حدود 320 هکتار فضای سبز ایجاد شد اما متأسفانه در فاز دوم که 3 برابر ظرفیت پالایشگاه فعلی قرار است تولید داشته باشد، فضای سبزی دیده نشده است.

وی افزود: حتی ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست سابق نیز گفته بود که امکان راه‌اندازی پالایشگاه جدید شیراز ازنظر زیست‌محیطی وجود ندارد.

ظریفی ادامه داد: این پالایشگاه کنار پارک ملی بمو که یک زیستگاه جانوری منحصربه‌فرد است وجود داشته و آن را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، پارکی که حداقل 700 گونه گیاهی در آن وجود دارد.

رئیس شورای شهر زرقان همچنین از نامه‌نگاری به استاندار فارس در خصوص پالایشگاه خبر داد و افزود: اکثریت تشکل‌های محیط زیستی و مردمی مخالف راه‌اندازی این پالایشگاه هستند اما بااین‌وجود اگر آب پالایشگاه را از بیرون از زرقان تأمین کنند، مشکلی با راه‌اندازی آن نداریم.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول