اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

/بسته خبری تئاتر/

گوزن زرد ایرانی در خانه نمایش دا /تودیع و معارفه مدیران کل روابط عمومی هنرهای نمایشی برگزار شد

مراسم تودیع کیوان نخعی و معارفه محسن حسن‌زاده مدیر جدید روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی با حضور شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار شد.

گوزن زرد ایرانی در خانه نمایش دا /تودیع و معارفه مدیران کل روابط عمومی هنرهای نمایشی برگزار شد

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، مراسم تودیع کیوان نخعی و معارفه محسن حسن‌زاده مدیر جدید روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی با حضور شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار شد.

شهرام کرمی در این مراسم عنوان کرد: تغییر و تحول در شرایط اداری همیشه یک ضرورت است و همیشه در برنامه‌ریزی‌های جدیدی که شکل می‌گیرد معمولا یکی از عواملی که می‌تواند با دمیدن روحی تازه، هم روی اشخاص و هم روی برنامه‌ها تاثیر بگذارد همین تغییر و تحولات است.

کرمی در ادامه افزود: من به سهم خودم در طول چند سال گذشته در پست‌ها و منصب‌های مختلف همواره شاهد زحمت‌های بی‌وقفه کیوان نخعی بودم. او در تمام بخش‌‌های اداره کل حتما فعالیت اجرایی داشته و همین امر نشان از توان شخصی، فردی، هنری و اجرایی کیوان نخعی دارد.

نخعی از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان مدیر هماهنگی کانون‌های تخصصی مشغول به فعالیت شد.

کرمی با اشاره به وجود شش کانون تخصصی فعال، خاطر نشان کرد: این کانون‌ها نیاز به یک مدیریت جامع دارد و ما از ظرفیت این کانون‌ها تاکنون به خوبی بهره نبردیم. و انشاالله حضور کیوان نخعی در پست جدید مثمر ثمر خواهد بود و شاهد اتفاقات خوبی در حوزه کانون‌ها خواهیم بود.

مدیرکل هنرهای نمایشی در ادامه درباره محسن حسن‌زاده که از به عنوان مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی کارش را آغاز می‌کند، گفت: برای انتخاب شخص جایگزین کیوان نخعی من خیلی فکر کردم، حتی در ابتدا رویکردم این بود که شخصی را از بیرون دعوت کنم اما متوجه شدم در داخل مجموعه ما نیروهای پرتوان و خوبی داریم. ضمن اینکه افرادی که در این مجموعه مشغول هستند همگی افراد پرتوان و پرتلاشی هستند و همیشه به عنوان واحد روابط عمومی موفق عمل کردند.

کرمی با اشاره به تجربه‌های محسن حسن‌زاده درزمینهٔ روابط عمومی، افزود: محسن حسن‌زاده به شکل تخصصی عرصه‌های مختلف مدیریت روابط عمومی را طی این سال‌ها تجربه کرده است. درواقع علاوه بر اینکه او یک نویسنده و کارگردان شناخته‌شده است، تجربه کار در روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج را هم داشته که این تجربه عملی و اجرایی نهایتاً این اولویت را به من داد که از او خواهش کنم که برای سکان‌داری روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی به اداره کل بیاید.

*گوزن زرد ایرانی در خانه نمایش دا

 پروژه فرهنگی هنری «ایران ـ ایران» با رویداد «گوزن زرد ایرانی» فعالیت خود را در خانه نمایش دا آغاز می‌کند.

ایران ـ‌ ایران  پروژه‌ای سریالی است و از دو ایران کنار هم شکل گرفته است که یکی دلالت بر ایران کهن دارد و دیگری ایران معاصر است‌. هدف از این پروژه بازخوانی هنری این دو ایران در «بینابینیت» با یکدیگر از طرفی و از طرف دیگر نسبت این دو با تاریخ جهان از طریق خلق آثار هنری توسط هنرمندان ایران و جهان است .

«ایران ـ ایران»، یک افق و پروژه است که در ذیل آن رویدادهای مرتبط طراحی و اجرا می‌شوند. هر رویداد به صورت نمادین نامی دارد. اولین رویداد «گوزن زرد ایرانی» و دومین رویداد «جیرفت» نام گذاری شده است.

 لوگو و پوستر این رویداد را علیرضا مصطفی زاده ابراهیمی طراحی کرده است.

گوزن زرد ایرانی، سه شنبه 29 خرداد با اکران مستند جام‌حسنلو اثر محمدرضا اصلانی و سخنرانی سودابه فضائلی افتتاح می‌شود و تا یک تیرماه با حضور و مشارکت هنرمندان در قالب پرفورمنس‌ها و اجراهای بینارشته‌ای ادامه خواهد یافت.

علی اتحاد، کورش ادیم، هومن داوودی، نیما زاغیان، مونا زاهد، فواد علیجانی، فرشاد فدائیان، دانیال کلانتری، نادر مشایخی، محمود مکتبی، سولماز نراقی، نازنین نانا والاجم ( گروه آئورا)، ح. هاتف، هستی هیچ، از هنرمندان این پروژه هستند.

 از عوامل این پروژه می‌توان سانیا نوری به عنوان نمایشگاه گردان پروژه ، آنیما احتیاط ایده پرداز و پژوهشگر ، زینب لک مدیر سانه و کسری شاهینی (مدیر خانه نمایش دا ) مجری طرح را نام برد‌.

پروژه مذکور از 29 خرداد  الی 1 تیرماه در خانه نمایش دا واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک 26 برگزار می‌شود.

*داوران نخستین جشنواره «تئاتر شهرزاد» معرفی شدند

نوید محمد زاده، نادر برهانی مرند و مسعود دلخواه به عنوان هئیت داوران نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد معرفی شدند.

نوید محمد زاده (بازیگر سینما و تئاتر)، نادر برهانی مرند (نویسنده و کارگردان) و مسعود دلخواه (استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر) به عنوان هئیت داوران نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد برگزیده شدند و مسئولیت قضاوت 13 اثر نمایشی را که از بین 250 نمایشنامه ارائه شده به دبیرخانه جشنواره ، بر عهده خواهند داشت.

 سید سام بهشتی دبیر نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد با اعلام این خبر، افزود: نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد از تاریخ 20 تیرماه به مدت چهار روز در  پردیس تئاتر شهرزاد برگزار خواهد شد و بر اساس قوانین و مقررات، هئیت داوری 3 نمایش برگزیده را معرفی خواهند کرد.

پیش از این افسانه ماهیان (نویسنده و کارگردان)، حسن باستانی (پژوهشگر)، سید سام بهشتی (روزنامه نگار و منتقد سینما) و نادر برهانی مرند که به عنوان دبیر سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر فعالیت خود را آغاز کرده است، مسئولیت انتخاب و بازبینی آثار راه یافته به نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد را بر عهده داشتند.

نخستین «جشنواره تئاتر شهرزاد» از تاریخ 20 تیرماه سال جاری به دبیری سام بهشتی  به مدت چهار روز در تهران برگزار خواهد شد.

*2 نمایش در عمارت روبرو

دو نمایش «نبض» و «مویرگ» این شب‌ها در عمارت روبرو اجرا می‌شوند.

پرفورمنس آرت «نبض» کاری به نویسندگی جلال تهرانی و کارگردانی نسیم عرفانی است. این کار تا 8 تیرماه هر شب ساعت 20:30 در عمارت روبرو اجرا می شود.

محمد صادق ملک و محسن ابوالحسنی بازیگران این اثر هستند و سایر عوامل این پرفورمنس عبارتند از: طراح گرافیک: پوریا احمدیان، صدا: حانیه موسوی، گروه کارگردانی: مارسل داوودی، محمد ابهری، مسعود لطفی، گروه عکاسی: محمد ابهری و مسعود لطفی.

همچنین نمایش «مویرگ» کاری به نویسندگی و کارگردانی محمد کارخانه است که هر شب ساعت 18 اجرا دارد. این نمایش داستان محکومانی است که در آخرین شب زندگی کنار هم هستند.

عوامل این نمایش عبارت‌اند از: دستیار کارگردان: حنانه جعفری نژاد، طراح صحنه: امید افرند، موسیقی آرش مبارکی، مدیر تولید: محمد وطنی، بازیگران: علیرضا شاندیز، امین محمودی، فرگل موسوی و فرناز فرآئیدی.

 انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول