اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

رئیس سازمان حج و زیارت:

دفتر حافظ منافع حجاج ایران در عربستان راه‌اندازی می‌‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به توافقات اولیه با مسئولان حج عربستان، دفتر حافظ منافع ایران برای رفع مسائل و مشکلات احتمالی زائران حج تمتع امسال، در این کشور راه‌اندازی می‌شود.

دفتر حافظ منافع حجاج ایران در عربستان راه‌اندازی می‌‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال 85 هزار و 200 زائر ایرانی برای مناسک حج راهی سرزمین وحی خواهند شد، اظهار داشت: گشایش دفتر حفاظت منافع ایران با توجه به مذاکرات انجام شده، در متن توافقنامه‌ای بین طرفین مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: با توجه به توافقات اولیه با مسئولان حج عربستان، دفتر حافظ منافع ایران برای رفع مسائل و مشکلات احتمالی زائران حج تمتع امسال، در این کشور راه‌اندازی می‌شود و این دفتر فعالیت خود را قبل از اعزام زائران آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود سه هزار نیروی اعزامی در قالب ستادی، پزشک، خدمات، حمل و نقل و اسکان عهده دار انجام امورات زائران حج تمتع هستند، گفت: همه نیروهای اعزام شده بر اساس نیازهای متفاوت زائران نوعی از خدمات را ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه در بحث حمل و نقل، جا به جایی 85 هزار زائر در یک مقطع زمانی کار بسیار مشکلی خواهد بود، افزود: کاروان‌های اعزامی به صورت 85 ، 115، 135 و 165 نفره به همراه یک روحانی، معاون و مدیر کاروان اعزام خواهند شد.

محمدی در خصوص اعزام پزشکان متخصص نیز گفت: با توجه به اینکه 75 درصد زائران بیش از 50 سال سن دارند و بسیاری از آنان دارای شرایط خاصی هستند، تعدادی پزشک متخصص متشکل از زن و مرد برای ارائه خدمات پزشکی به این زائران به عربستان اعزام خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه از 280 پزشک زن و مرد متخصص اعزامی به حج سال گذشته 80 نفر را زنان تشکیل می‌دادند، افزود: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده تلاش داریم پزشکان متخصص اعزامی امسال بیش از سال گذشته باشند.

به گزارش فارس، امسال 85 هزار و 200 زائر ایرانی از 20 ایستگاه پروازی در سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع از 27 تیرماه راهی عربستان می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول