اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با فارس:

کار فرهنگی در شرایط نامناسب اقتصادی سخت‌تر از قبل می‌شود

نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر با اشاره به شرایط بی‌ثبات اقتصادی و اضطراب ناشی از آن در جامعه گفت: در این شرایط کار فرهنگی کردن خیلی سخت‌تر از قبل می‌شود.

کار فرهنگی در شرایط نامناسب اقتصادی سخت‌تر از قبل می‌شود

ساناز بیان، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های اخیر خود در عرصه نمایش به خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: فعلا چیزی که بخواهم به طوررسانه‌ای مطرح کنم وجود ندارد، ترجیح می‌دهم که نمایشنامه‌ای را اعلام نکنم، شاید یک یا دو ماه دیگر قراردادی داشته باشم که آن را رسانه‌ای کنم.

وی درباره شرایط فعلی تئاتر و آینده آن عنوان کرد: مشکلاتی که وجود دارد تنها در عرصه تئاتر نیست خیلی از مسائل الان قابل پیش بینی نیست و تئاتر ما هم بخشی از این فضای کلی است که قابل ترسیم است. من مدتی است که کار نکردم و ترجیح می‌دهم که درباره وضعیت فعلی هنرهای نمایشی صحبتی نکنم چرا که اگر حرفی بزنم جنبه پیشگویی پیدا می‌کند تا پیش‌بینی.

بیان با اشاره به اینکه به لحاظ اقتصادی مردم دچار اضطراب و نگرانی زیادی هستند، گفت: در این شرایط کار فرهنگی کردن خیلی سخت‌تر از قبل می‌شود. اضطراب‌هایی که این روزها مردم دارند و ابراز نظرهایی که در رسانه ملی و دیگر حوزه‌ها می‌شنویم خیلی‌هایشان نابه‌جا است. من خود به شخصه نمی‌توانم خود و شرایط کاری‌ام را از این وضعیت منفک کنم.

وی درباره نیاز روز مردم در عرصه تئاتر گفت: من فکر می‌کنم در این شرایط همین که مردم تصمیم بگیرند بیایند و ده‌ها هزار تومن پول تئاتر بدهند خیلی خودخواهانه است، من فکر می‌کنم اگر قرار است این روزها کاری به صحنه برود باید آنقدر سنجیده و اندیشیده و ارزیابی شده باشد که خوراک خوبی برای مردم باشد.

بیان با تأکید بر اینکه در جایگاهی قرار ندارد که برای دوستان تئاتری‌اش نسخه‌ای برای اجرای کارها بپیچد، گفت: درباره خودم می‌توانم بگویم که شاید با خیلی سختگیری و وسواس بیشتری از انتخاب موضوع تا کیفیت پرداخت کار کنم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول