اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی سمنان در واکنش به پیگیری‌های فارس خبر داد

تغییر الگوی کشت و توسعه گلخانه‌ها برای جبران کم‌آبی در سمنان/ اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در دستور کار قرار گرفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تغییر الگوی کشت و توسعه گلخانه‌ها برای جبران کم‌آبی در سمنان خبر داد و گفت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

تغییر الگوی کشت و توسعه گلخانه‌ها برای جبران کم‌آبی در سمنان/ اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در دستور کار قرار گرفت

سیدحسن میرعماد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان، در واکنش به معضل کم‌آبی در استان سمنان، با تأکید بر اینکه کم‌آبی از مهم‌ترین بحران‌های استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اقدامات اصلی ماست که پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: بدون محدودیت، این آمادگی را داریم تا سامانه‌های نوین آبیاری را در استان سمنان اجرا کنیم و دولت هم به ازای هر هکتار، ۱۰ میلیون تومان یارانه به کشاورزان پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تغییر الگوی کشت در استان سمنان را ازجمله سیاست‌های مهم حوزه کشاورزی با وجود معضل کم‌آبی دانست و تصریح کرد: کشت‌های با مزیت بیشتر را جایگزین می‌کنیم.

میرعماد بر لزوم ترویج و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان سمنان تأکید کرد و افزود: به دنبال اجرایی کردن این برنامه در سراسر استان سمنان هستیم و اعتقاد داریم که بخش عمده‌ای از سبزی‌ها از طریق مجتمع‌های گلخانه‌ای زیرپوشش قرار گیرد؛ زیرا مصرف آب کمتر و تولید بیشتری به همراه دارد.

وی ادامه داد: توسعه کشت‌های حفاظتی را هم در دستور کار داریم که میزان مصرف آب را در حوزه کشاورزی کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه کشت‌های نشایی را ترویج می‌کنیم، اظهار کرد: این کشت‌ها باعث می‌شود تا دو مرحله مصرف آب کاهش یابد.

میرعماد گفت: تغییر کشت از بهاره به پاییزه هم در دستور کار است و این طرح چندین درصد کاهش مصرف آب را به همراه دارد و می‌توانیم از بارش‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به بازدیدش از مجتمع گلخانه‌ای اعتضادیه سمنان اظهار داشت: از سایت مجتمع جدید گلخانه‌ای ویژه کشاورزی استان سمنان بازدید شد و مقدمات آغاز به کار این مجتمع فراهم است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول