اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خبرنگار «روداو» از واشنگتن:

آمریکا پنجشنبه به ترکیه جنگنده‌های «اف 35» می‌دهد

علیرغم آنکه سنا آمریکا، انتقال جنگنده «اف 35» به ترکیه را ممنوع اعلام کرده است اما خبرنگار شبکه «روداو» از واشنگتن گزارش کرد که واشنگتن روز پنجشنبه قصد دارد این جنگنده را در اختیار «آنکارا» قرار دهد.

آمریکا پنجشنبه به ترکیه جنگنده‌های «اف 35» می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرنگار «روداو» از واشنگتن گزارش کرد که آمریکا قصد دارد روز پنجشنبه هفته جاری علیرغم انتقادات رژیم صهیونیستی و برخی مخالفان کنگره، جنگنده‌های «اف 35» در اختیار ترکیه قرار دهد.

در حالی خبرنگار شبکه «روداو» چنین خبری را منتشر کرده است که سنا آمریکا، طی یک رأی‌گیری انتقال جنگنده اف 35 به ترکیه را ممنوع اعلام کرد.

سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره یک بند به «قانون مجوز دفاع ملی» که دوشنبه عصر (دیروز) با 85 رأی موافق در مقابل 10 رأی مخالف به تصویب رسید، افزودند مبنی بر اینکه انتقال جنگنده‌های اف 35 به ترکیه ممنوع شود.

سناتورهای آمریکایی در حالی خواستار ممنوعیت فروش جنگنده‌های اف 35 به ترکیه شدند که آنکارا قصد دارد سامانه‌های دفاع هوایی «اس 400» روسیه را خریداری کند.

لایحه سنا باید در مجلس نمایندگان آمریکا نیز به تصویب درآید و احتمالاً تا تابستان سال جاری میلادی به صورت قانون درنمی‌آید.

شرکت «لاکهید مارتین» که سازنده جنگنده‌های «اف 35» است، پیشتر گفته بود که همچنان احتمال آن وجود دارد که قبل از آنکه این لایحه به قانون تبدیل شود، در تاریخ 21 ژوئن (31 خردادماه) جنگنده‌های اف 35 را طی مراسمی در «فورت وورث» تگزاس در اختیار ترکیه قرار دهند.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز»، خلبانان ترکیه‌ای قرار است در آمریکا در خصوص استفاده از این هواپیماها تحت آموزش قرار بگیرند اما ظاهراً خود این هواپیماها قرار نیست برای حداقل یکسال از آمریکا خارج شود و این زمان به پنتاگون زمان می‌دهد تا راه‌حلی را برای احترام به قانون جدید در صورت تصویب پیدا کند.

توافق درباره انتقال اس ۴۰۰ روسیه به ترکیه که در دسامبر ۲۰۱۷ به امضا درآمد، به تنش‌هایی میان آنکارا و واشنگتن منجر شد و آمریکا تهدید کرد تا تحریم‌هایی را علیه ترکیه وضع کند.

علیرغم این تهدیدها، گمانه‌زنی‌هایی درباره افزایش همکاری میان روسیه و ترکیه وجود دارد و ترکیه نیز به خرید جنگنده‌های نسل پنجم روسیه ابراز تمایل کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول