اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

پیگیر اختصاص ارز به حجاج هستیم/ صدور روادید زائران حج 97 در تیرماه

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به اهمیت توجه به شعار سال با خرید سوغات زائران از ایران و تلاش برای تخصیص ارز به زائران سفرهای زیارتی به ویژه حج اشاره شد.

پیگیر اختصاص ارز به حجاج هستیم/ صدور روادید زائران حج 97 در تیرماه

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر سرپرست حجاج ایرانی در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به زمان اعزام‌های حج 97، تصمیم‌گیری به موقع برای جلوگیری از آسیب‌ها امری ضروری است.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر لزوم توجیه زائران در جلسات متمرکز آموزشی در استان‌ها و مناطق را یادآور شد و از مسئولان فرهنگی و اجرایی خواست حداکثر بهره‌برداری از این جلسات صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در این جلسات موضوعات کلیدی برای زائران بیان و از طرح مطالب غیر ضروری پرهیز شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و صدا و سیما باید نسبت به سال‌های قبل به موضوع اطلاع‌رسانی اهتمام بیشتری داشته باشند.

در ادامه این جلسه حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اقدامات صورت گرفته برای تامین ارز مورد نیاز حج امسال، تصریح کرد: با همکاری بانک مرکزی در تلاش هستیم تا مشکلات باقیمانده در مورد انتقال ارز مربوط به هزینه‌های سفر حج برطرف شود.

وی با اشاره به عضویت حدود 27 هزار نفر از زائران حج امسال در پیام رسان‌های ایرانی افزود: ارتباط دو سویه خوبی با زائران و کارگزاران حج 97 برقرار شده است و اطلاعات کاربردی به صورت مستمر برای آنها ارسال و به سوالات‌شان پاسخ داده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه عملیات وارد کردن اطلاعات حجاج در سیستم مسار برای صدور روادید سفر به عربستان هم آغاز شده و مشکلی در این حوزه نخواهیم داشت، گفت: به زودی روادید حجاج صادر می‌شود.

پس از آن سید‌علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز از ثبت نتایج معاینات پزشکی حجاج در نرم افزار این مرکز خبر داد و گفت: بسته‌بندی داروهای انتقالی به عربستان در حال اتمام است و قرارداد حمل آن به امضا رسیده و برای ترخیص داروها نیز برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت هم از مسئولان مرکز پزشکی حج و زیارت خواست ضمن هماهنگی با وزارت بهداشت عربستان، زمینه استفاده از امکانات بیمارستان‌های سعودی در مدینه منوره، مکه مکرمه و مشاعر را برای درمان بیماران فراهم کنند.

این جلسه با گزارش حجج‌الاسلام سیدجواد مظلومی معاون فرهنگی و حمید احمدی مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری جلسات اسرار و معارف حج و متمرکز آموزشی در استانها، اجرای طرح‌های مودت و یاوران حجاج و تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی ادامه یافت.

در پایان این جلسه بر لزوم پیگیری موضوع اختصاص ارز به زائران سفرهای زیارتی تاکید شد و محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت با اشاره به سال حمایت از تولید داخلی، اقدامات انجام شده برای تامین سوغات حجاج از بازار ایران با استفاده از فضای مجازی را بیان کرد.

گفتنی است بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت پیشتر اعلام کردند که زائران خانه خدا می‌توانند خرید سوغاتی خود را با محوریت کالای ایرانی از فروشگاه‌های داخلی، آن هم به صورت اینترنتی انجام دهند.

این برنامه‌ریزی گامی به سوی تحقق شعار سال یعنی «حمایت از کالای ایرانی» است و ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور موجب خواهد شد زائران ایرانی به جای بازارگردی و خرید از بازارهای عربستان، سوغاتی‌های خود را از داخل کشور تهیه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول