اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس‎کل دادگستری گلستان خبر داد

400 زندانی جرایم غیرعمد در گلستان چشم‌انتظار کمک خیرین/ افزایش زندانیان محکوم مالی در گلستان

رئیس‎کل دادگستری استان گلستان گفت: حدود 400 نفر از زندانیان غیرعمد و محکومان مالی در زندان بوده و منتظر دست یاری خیرین هستند.

400 زندانی جرایم غیرعمد در گلستان چشم‌انتظار کمک خیرین/ افزایش زندانیان محکوم مالی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی هاشمیان پیش از ظهر امروز در جمع خیرین و مسؤولان اجرایی و قضایی شهرستان کردکوی اظهار کرد: در طول سال زمینه جذب کمک برای  آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مسائل حقوقی فراهم است اما این مهم در ماه مبارک رمضان با برگزاری جشن گلریزان جلوه بیشتری پیدا می‎کند.

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه کشور در سال 1369 به ابتکار شهید لاجوردی با هدف کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی تشکیل شد، گفت: در هفت سال اخیر حدود یک هزار و 800 زندانی و در سال گذشته نیز 305 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان در مناسبت‎های مختلف از طریق ستاد دیه آزاد شدند.

رئیس‎کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه حدود 400 نفر از زندانیان غیرعمد و محکومان مالی در زندان بوده و منتظر دست یاری خیرین هستند، بیان کرد: در برنامه ماه عسل که گلریزان برگزار شد در سال گذشته توجه ویژه‎ای به استان شده و حدود 42 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان آزاد شدند.

هاشمیان تأکید کرد: گلریزان به جرایم عمد و محکومیت‎های کیفری تعلق ندارد و تنها مخصوص محکومان مالی و جرایم غیرعمد مانند تصادف، حادثه کارگری و ... است.

وی گره‎گشایی از کار مردم را کار خیر و خداپسندانه‎ای دانست و ابراز کرد: زندان تنها برای زندانی سخت نیست بلکه بیشتر برای خانواده‎های آنها رنج‎آور است، از طرفی وقتی پدر و مادر در محیط خانه نباشند آسیب‎هایی که متوجه فرزندان می‎شود بیشتر است.

*21 زندانی جرایم غیرعمد در کردکوی چشم‎انتظار مساعدت خیرین هستند/ تشکیل ستاد دیه شهرستانی

رئیس‎کل دادگستری استان گلستان خاطرنشان کرد: 21 نفر محکوم غیرعمد برای شهرستان کردکوی هستند که مجموع محکومیت آنها یک میلیارد تومان است.

هاشمیان با تأکید بر اینکه جشن‎هایی مانند گلریزان نباید تنها منوط به ماه مبارک رمضان باشد و باید در طول سال تداوم داشته باشد، یادآور شد: برای این کار ستاد دیه شهرستانی تشکیل و شماره حسابی برای آن اعلام شود تا در طول سال شاهد کمک مردم به زندانیان غیرعمد باشیم.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ کمک به جرایم غیرعمد و آزادی زندانیان غیرعمد را در جامعه نهادینه و آن را در عمل اجرا کنیم، افزود: در صورت نهادینه‎کردن فرهنگ کمک به جرایم غیرعمد هر شخص با توجه به تمکن مالی خود می‎تواند در این کار خداپسندانه سهیم باشد و از حسنه آن بهره‎مند شود.

رئیس‎کل دادگستری استان گلستان ابراز کرد: در سال 1396 نسبت به سال 1395،  44 درصد از زندانیانی که زندانی آنها کمتر از سه روز بوده با کاهش ورودی همراه بود و کسی به خاطر نداشتن کفالت یا ضمانت به زندان نمی‎رود.

هاشمیان تصریح کرد: در حالی که تعداد زندانیان ما در بسیاری از جرایم کاهش پیدا کرده اما متأسفانه در محکومیت‎های مالی شاهد افزایش زندانیان هستیم که این مسأله به خاطر مشکلات و مسائل اقتصادی است و حاکی از آن است که باید با تأسی از فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای حل مشکلات اقتصادی گام برداریم.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول