اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان:

کاهش قیمت سیب زمینی در گلستان مربوط به عدم تعادل عرضه و تقاضا است

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: افزایش سطح زیر کشت سیب زمینی در گلستان و افزایش عملکرد این محصول موجب عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار و کاهش قیمت این محصول شد.

کاهش قیمت سیب زمینی در گلستان مربوط به عدم تعادل عرضه و تقاضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین حسن‌پور بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان در رابطه با آخرین وضعیت پرداخت مطالبات کشاورزان اظهار کرد: از آنجایی که کشاورزی هزینه‎های مخصوص به خود را دارد پرداخت به موقع مطالبات خواسته به حق کشاورزان است.

وی تصریح کرد: در عرض یک ماه بیش از یک میلیون تن محصول پاییزه در استان برداشت می‎شود بنابراین در پرداخت وجه برخی محصولات شاهد یکسری تأخیرات هستیم.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: تا کنون 850 هزار تن گندم، 25 هزار تن جو،108 هزار تن کلزا و 6 هزار و 500 تن سیب زمینی به صورت تضمینی از کشاورزان گلستانی خریداری شده است که طی این مدت 330 میلیارد تومان وجه گندم، 108 میلیارد تومان وجه کلزا و 17 میلیارد تومان وجه جو به کشاورزان استان پرداخت شده است.

حسن‌پور در خصوص مشکلات بوجود آمده برای خرید تضمینی سیب‌زمینی گلستان تصریح کرد: قیمت‎های خرید تضمینی بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصاد است و این قیمت‌گذاری بر اساس تصمیمات استانی اتخاذ نمی‎شود.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی برای سیب زمینی 412 تومان مصوب شده است افزود: در سنوات گذشته شرایط خوبی در خصوص سیب‌زمینی داشتیم پرداخت تسهیلات و تشویقات صادراتی باعث تعادل در بازار می‎شد در سال جاری قرار بود 5 هزار و 200 هکتار از اراضی گلستان زیر سطح کشت سیب‌زمینی برود اما بیش از 6 هزار و 200 هکتار از اراضی استان به کشت سیب زمینی اختصاص یافت از طرفی به دلیل شرایط اقلیمی مناسب شاهد افزایش عملکرد سطح زیر کشت سیب زمینی بودیم که این امر به نوبه خود موجب عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار  و کاهش قیمت این محصول شد.

انتهای پیام/83017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول