اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

خبر خوش برای بیکاران؛

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جهت ایجاد اشتغال نوین خانگی/ مشاغل خانگی از پرداخت مالیات معاف هستند

در نشست خبری مشترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری مسائل مربوط به اشتغال نوین خانگی، شرایط اعطای تسهیلات و مزایای اجرای این طرح در استان مطرح شد.

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جهت ایجاد اشتغال نوین خانگی/ مشاغل خانگی از پرداخت مالیات معاف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز نشست خبری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری و رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اصحاب رسانه در جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.

حفیظ‌‌الله فاضلی در این نشست با تأکید بر اینکه همه بر شرایط اقتصادی و وضعیت بیکاری حاکم بر کشور اشراف دارند، گفت: باید تلاش کنیم تا موانع موجود بر سر راه ایجاد اشتغال در استان برطرف شود و بتوانیم گام مؤثری در راستای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار برداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم‌اکنون نیازمند تغییر رویکرد کارآفرینی  در استان هستیم و باید فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال خانگی از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم برسد.

 

*رسالت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث اشتغال، نیازسنجی بازار کار است

وی با انتقاد از وضعیت رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: باید اعتبار اختصاص داده شده به هر دانشگاه بر اساس میزان نیاز بازار کار باشد و رسالت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث اشتغال، نیازسنجی بازار کار است.

فاضلی اضافه کرد: بایستی در بحث مشاغل خانگی در ابتدا فرهنگ عمومی جامعه نسبت به این شغل اصلاح شود و سپس با آموزش، تسهیل‌گری در فروش محصولات و فراهم کردن مواد اولیه این‌گونه شغل‌ها شرایط را برای ایجاد اشتغال در خانواده فراهم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از معافیت مالیاتی مشاغل خانگی خبر داد و گفت: در مشاغل خانگی مباحثی از جمله بیمه نیروی کار، حقوق و مزایا مطرح نیست، بنابراین این شرایط ایجاد شغل را برای خانواده‌ها تسهیل می‌کند.

وی هدف از ایجاد اشتغال خانگی را توانمند کردن بنیان خانواده عنوان کرد و افزود: می‌توان در کنار مشاغل خانگی شغل‌های دیگری نیز ایجاد کرد و این کار نیازمند ایجاد فرهنگ کارآفرینی در محیط خانواده است و ما آمادگی داریم در برخی رسته‌های اشتغال خانگی تا مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کنیم.

 

*بیش از 98 درصد پوشاک مصرفی چهارمحال و بختیاری از خارج از استان تأمین می‌شود

فاضلی در پایان این نشست، خاطرنشان کرد: بیش از 98 درصد پوشاک مصرفی چهارمحال و بختیاری در خارج از استان تأمین می‌شود و در استان خلاء تولید پوشاک وجود دارد، بنابراین بیکاران می‌توانند در راستای ایجاد مشاغل خانگی به عرصه تولید پوشاک روی بیاورند.

وحید خلیلی اردلی در ادامه این نشست با اشاره به مزایای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، گفت: بیکاری مهم‌ترین دغدغه مردم چهارمحال و بختیاری است و برای حل این مسئله نیازمند حل مسائل به روش مسئله محور هستیم.

 

*پرداخت تسهیلات اشتغال بدون آموزش، بیکار بدهکار به‌وجود می‌آورد

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نگاه ما در گذشته برای ایجاد شغل، پرداخت تسهیلات بوده است؛ اما پرداخت تسهیلات بدون آموزش نه تنها باعث ایجاد اشتغال نمی‌شود، بلکه باعث به‌وجود آمدن بدهکار بیکار می‌شود.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی در کشورهای آسیایی کمک شایانی به اقتصاد کرده است، خاطرنشان کرد: در گذشته مشاغل خانگی در کشور ما به‌عنوان شغل کاذب معرفی می‌شد و بایستی ما این تفکر را در بین مردم تغییر دهیم تا بتوانیم گام‌های مؤثری در راستای ایجاد اشتغال خانگی بر اساس مزیت‌های چهارمحال و بختیاری برداریم.

 

*سهمیه چهارمحال و بختیاری در ایجاد مشاغل خانگی 2 هزار نفر است

خلیلی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری جزو هشت استان پایلوت کشور در اجرای طرح مشاغل خانگی انتخاب شده است، افزود: سهمیه استان ما برای ایجاد طرح مشاغل خانگی 2 هزار نفر است که متقاضیان پس از ثبت‌نام در سامانه جهاددانشگاهی آموزش‌های لازم را برای راه‌اندازی مشاغل خانگی فرا می‌گیرند و محصولات تولیدی آن‌ها به‌کمک تسهیل‌گران به فروش می‌رسد.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در استان مزیت‌های مشاغل خانگی طی یک کار پژوهشی شناسایی شد که این مزیت‌ها شامل تولید میوه خشک، محصولات نمدی، کشت زعفران، گیاهان دارویی، بادام، پرورش عسل و گل و گیاه، بافت فرش و گلیم، ویراستاری، ترجمه، تولید پولکی، نبات و گز، خاتم، سرمه‌دوزی، تولید پوشاک و تولید کشک و قارا است.

خلیلی در پایان داشتن سن بالای 18 سال، ساکن بودن در چهارمحال و بختیاری و نداشتن سابقه بیمه‌ای را از شرایط دریافت تسهیلات اشتغال خانگی برای متقاضیان عنوان کرد.

انتهای پیام/68026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول