اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

زائران خانه خدا تا 15 تیر واکسن مننژیت بزنند+ مراکز تزریق واکسن در تهران

با توجه به پتانسیل همه‌گیری بیماری مننژیت در شرایط تجمع و ازدحام چند میلیونی حجاج در سرزمین وحی، زائران خانه خدا باید تا 15 تیرماه واکسن مننژیت بزنند.

زائران خانه خدا تا 15 تیر واکسن مننژیت بزنند+ مراکز تزریق واکسن در تهران

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، واکسن مننژیت یکی از واکسن‌های ضروری برای حجاج است که با توجه به پتانسیل همه‌گیری بیماری مننژیت در شرایط تجمع و ازدحام چند میلیونی زائران در سرزمین وحی در ایام حج، تزریق واکسن مننژیت اهمیت ویژه‌ای دارد. 

بر اساس اعلام مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت، حجاج برای تزریق واکسن مننژیت باید حداقل 10 تا 15 روز قبل از سفر به حج اقدام کنند و با توجه به اینکه اعزام زائران خانه خدا از 27 تیرماه آغاز می‌شود تمامی زائران بدون در نظر گرفتن سن و وضعیت باید تا 15 تیرماه واکسن مننژیت را تزریق کنند.

البته واکسن بیماری مننژیت، مصونیتی 2 تا 5 ساله (با توجه به نوع واکسن) برای فرد به همراه دارد، بر همین اساس حجاجی که در دو سال گذشته واکسینه شده‌اند، نیاز به تزریق مجدد واکسن ندارند.

بر همین اساس زائران خانه خدا که از تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند می‌توانند با در دست داشتن مدارک خود به مراکز هلال‌احمر مراجعه کرده و اقدام به تزریق واکسن مننژیت کنند.

به گزارش فارس، برای کسب اطلاع از آدرس و شماره تماس مراکز هلال‌احمر تهران که در آنجا برای زائران خانه خدا واکسن مننژیت تزریق می‌شود، به اینجا مراجعه کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول