اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری مطرح کرد

پوشش گسترده بیمه‌ روستایی و عشایری برای کاهش فقر در جامعه

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری گفت: یکی از اهداف اصلی این صندوق پوشش گسترده بیمه‌ای برای کاهش فقر در جامعه است و برای محقق شدن کامل تعهدات راه زیادی باقی است.

پوشش گسترده بیمه‌ روستایی و عشایری برای کاهش فقر در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدرضا واعظ مهدوی ظهر امروز در اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر در شهرستان کوهرنگ با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در رابطه با اجرای عدالت در جامعه، گفت: بر اساس دستورات دینی محور کار ما تلاش برای تحقق عدالت است و امروز جایگاه جمهوری اسلامی حمایت از مظلوم و مقابله با ظالمان است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با تأکید بر اینکه آرمان محوری ما یاری مظلومان است، عنوان کرد: شهید بهشتی ۱۵ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی صراحتا به نابرابری اجتماعی تأکید می‌کند و می‌گوید جامعه‌ای که در آن نابرابری وجود داشته باشد، اسلامی نیست.

وی ادامه داد: باید در کاهش نابرابری و برخورداری همگانی عموم مردم از نعمت‌ها قدم برداریم.

واعظ مهدوی با بیان اینکه ۱۷۷ هزار و ۳۱۶ شده در سه‌ماهه سال جاری در کشور تحت بیمه روستایی و عشایری قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: تعداد بیمه‌شدگان در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته و همچنین دریافتی صندوق بیمه عشایری و روستایی افزایش دو برابری داشته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی این صندوق پوشش گسترده بیمه‌ای برای کاهش فقر در جامعه است و تا رسیدن به تعهدات به‌صورت کامل راه زیادی باقی است.

وی با بیان اینکه طبق گزارشات جهانی فاصله طبقاتی در کشور ما به نیم کاهش پیدا کرده است، افزود: اما تا رسیدن به ایده‌آل فاصله بسیاری داریم، زیرا بین درآمد ساکنان شهر و روستا یک نابرابری وجود دارد.

واعظ مهدوی بیان کرد: کارگزاران صندوق بیمه عشایری و روستایی بایستی در مناطق کم‌برخوردار حضور پیدا کنند و مردم را نسبت به مزایای این بیمه آگاه کنند.

مدیرعامل بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر ادامه داد: بایستی اهتمام ویژه‌ای برای پوشش بیمه‌ای روستائیان و عشایر صورت بگیرد و در همین راستا مشوق‌هایی برای کارگزارانی که افراد زیر ۳۰ سال را بیمه کنند در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه صندوق بیمه عشایری و روستایی یک اقدام ارزنده در کاهش فقر است، اظهار کرد: عشایر و روستائیان می‌توانند تنها با ماهی ۲۰ هزار تومان تحت پوشش این صندوق قرار بگیرند و این یک امکان خوب برای کسانی است که در سنین جوانی به این صندوق بپیوندند و برای سالمندی خود برنامه‌ریزی کنند.
انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول