اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

هزینه حج امسال با نرخ ارز مبادله‌ای محاسبه شد/ دلایل تفاوت قیمت کاروان‌ها

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه تفاوت قیمت کاروان‌ها به دلیل تفاوت قیمت هتل‌ها است، گفت: نرخ ارز حج امسال با نرخ ارز مبادله‌ای محاسبه شد به همین دلیل جهشی در قیمت نداریم.

هزینه حج امسال با نرخ ارز مبادله‌ای محاسبه شد/ دلایل تفاوت قیمت کاروان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران حج تمتع خراسان رضوی با اشاره به فضاسازی سنگین علیه حج در سال گذشته اظهار داشت: حج 96 به خوبی برگزارشد و همه زائرانی که مشرف شدند دریافتند شایعات دروغ بود و ما حجی عزتمندانه، آبرومندانه و درکمال آسایش و رفاه برگزارکردیم.

وی با بیان اینکه امسال خوشبختانه درفضای آرامی برنامه‌های حج آغاز شده است و پیش بینی می‌کنیم که حج امسال را بهتر از سال گذشته برگزارکنیم، افزود: سعودی‌ها سال گذشته به تعهدشان مبنی بر حفظ عزت و کرامت زائران ایرانی پایبند بودند. هرچند رابطه سیاسی با عربستان نداریم ، اما حج را از روابط سیاسی جدا کرده‌ایم وآنها هم پذیرفته‌اند و امسال نیز 85 هزار زائر به زیارت بیت الله الحرام و حرم شریف نبوی مشرف می‌شوند.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای به حداقل رساندن هزینه حج گفت: نرخ ارز حج امسال با نرخ ارز مبادله‌ای محاسبه شد، لذا جهش در قیمت نداریم و اختلاف قیمت با سال گذشته مربوط به نرخ ارز می‌شود و هزینه حج هم بر اساس قیمت تمام شده است.

وی به دلایل تفاوت قیمت کاروان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: تفاوت در قیمت مسکن به دلیل تفاوت در کیفیت هتل‌ها است اما ارائه خدمات به زائران در بخش‌های تغذیه، بهداشت ، تدارکات و حمل و نقل فرقی ندارد.

نماینده ولی فقیه خطاب به زائران تاکیدکرد: به هیچ وجه نگرانی و اضطراب به خود راه ندهید و در انجام مناسک حج استرس نداشته باشید، روحانیون همراه شما بوده و همکاری کامل را خواهند داشت.

وی با مهم خواندن تقویت وحدت میان مسلمانان در کنگره عظیم حج اظهارداشت : حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از آغاز انقلاب بر وحدت امت اسلامی تاکید داشته‌اند و همه باید از بحث‌های تفرقه انگیز دوری و به وحدت تکیه کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول