اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دبیر ستاد حقوق بشر:

پیگیری بین المللی پرونده فاجعه منا باید ادامه پیدا کند

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: علت عدم حصول نتیجه ملموس و راضی کننده در پرونده فاجعه منا، آلودگی دستگاه‌های امنیتی، قضایی و سیاسی کشورهای دیگر است.

پیگیری بین المللی پرونده فاجعه منا باید ادامه پیدا کند

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده فاجعه منا، اظهار کرد: روند رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به علت طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده، بیان کرد: بسیاری از مسائل این پرونده در بیرون از مرزهای ایران است و لذا روند رسیدگی به آن طولانی شده است؛ چراکه متأسفانه مسائل این پرونده در کشوری همچون عربستان رخ داده که سیستم قضایی بسیار لغزنده‌ای داشته و قابل اعتماد نیست و مانند سایر جنایت‌های منطقه در حال گذار است.

معاون امور بین الملل رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: با این حال در قوه قضاییه به شکایت افراد رسیدگی شده است، بدین معنی که برایشان پرونده تشکیل داده‌ایم؛ لذا این رسیدگی ادامه خواهد داشت و ان شاءالله در آینده نه چندان دور احکام قوه قضاییه خود ما صادر می‌شود؛ چراکه ما نمی‌توانیم برای این رسیدگی‌ها صبر کرده و منتظر آنها باشیم.

وی ادامه داد: منتهی در این پرونده روند باید به‌گونه‌ای باشد که پیگیری بین المللی آن هم ادامه پیدا کند.

دبیر ستاد حقوق بشر در پایان گفت: علت عدم حصول نتیجه ملموس و راضی کننده، آلودگی دستگاه‌های امنیتی و قضایی و سیاسی کشور‌های دیگر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول