اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

همنوا با آمریکا

دبیرکل سازمان ملل، «توقف فوری» عملیات در جنوب غرب سوریه را خواستار شد

همزمان با هشدار آمریکا برای توقف عملیاتهای ارتش سوریه در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی، دبیرکل سازمان ملل نیز خواستار توقف این عملیاتها در جنوب غرب سوریه شد.

دبیرکل سازمان ملل، «توقف فوری» عملیات در جنوب غرب سوریه را خواستار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه مخالفت‌ها و هشدارهای مخالفان سوریه درباره عملیات در جنوب غربی این کشور واقع در نزدیکی مرز با رژیم صهیونیستی و اردن، دبیرکل سازمان ملل هم در این باره بیانیه صادر کرد.

در بیانیه «آنتونیو گوترش» که سخنگوی او منتشر کرده، دبیرکل سازمان ملل همنوا با آمریکا خواستار «توقف فوری» عملیات سوریه در جنوب غربی این کشور شد.

دبیرکل سازمان ملل درباره تشدید اخیر عملیات نظامی در جنوب غرب سوریه، «به شدت ابراز نگرانی کرد» و گفت که حملات اخیر سبب «بی خانمان شدن هزاران غیرنظامی» شده است.

در بیانیه همچنین آمده است: «دبیرکل (سازمان ملل) همچنین درباره خطرهای زیادی که این حملات برای امنیت منطقه دارد، نگران است».

گوترش همچنین خواستار توقف فوری عملیات اخیر سوریه در جنوب غربی و احترام گذاشتن همه طرف‌ها به قوانین بین‌المللی و حقوق بشری در حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌ها شد.

او همچنین از همه طرف‌ها خواست، «خویشتنداری کرده» و تعهداتشان در قبال توافق‌های ایجاد مناطق کاهش تنش را مراعات کنند.

آمریکا در هفته‌های اخیر، به موازات تدارک سوریه برای عملیات در مناطق جنوبی کشور خود برای مقابله با تروریست‌ها، بارها به دمشق درباره این عملیات هشدار داده است ( اینجا و اینجا ).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول