اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هوش مصنوعی «ادوب» شناسایی عکس های دستکاری شده با فوتوشاپ را ممکن می کند

نزدیک به دو دهه است که گرافیست ها و عکاسان از نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ برای دستکاری عکس های مختلف و ارتقای کیفیت آنها استفاده می کنند.

هوش مصنوعی «ادوب» شناسایی عکس های دستکاری شده با فوتوشاپ را ممکن می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت،نزدیک به دو دهه است که گرافیست ها و عکاسان از نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ برای دستکاری عکس های مختلف و ارتقای کیفیت آنها استفاده می کنند.

اما در موارد زیادی ضروری است که این عکس های دستکاری شده شناسایی شوند تا واقعیت آنها برملا شود.

پیشرفت فناوری و ارتقای فوق العاده کیفیت نرم افزارهای ویرایش عکس باعث شده تا تشخیص عکس های دستکاری شده با فوتوشاپ از عکس های عادی و دستکاری نشده بسیار دشوار شود. حال شرکت ادوب مبدع نرم افزار فوتوشاپ برای حل این مشکل از ابزار هوش مصنوعی بهره گرفته است.

شرکت ادوب می گوید هدف از طراحی این نرم افزار آن بوده که اعتماد به عکس ها و میزان سندیت آنها در دنیای رسانه های دیجیتال افزایش یابد. این کار درشرایطی رخ می دهد که شرکت هایی مانند فیس بوک و گوگل هم برای مقابله با اخبار جعلی تلاش هایی را به عمل آورده اند و استفاده از عکس های قلابی و دستکاری شده با فوتوشاپ هم از جمله ابزار سندیت بخشیدن به خبرهای دروغین است.

هوش مصنوعی ادوب در سه مرحله می تواند دستکاری عکس های مختلف را تشخیص دهد. یکی در حوزه کلونینگ که به معنای کپی کردن بخشی از عکس و تکرار یا انتقال آن در بخش های دیگر است. از این روش برای زیادتر نشان دادن جمعیت حاضر در یک محل به طور گسترده استفاده می شود.

این هوش مصنوعی می تواند ترکیب عناصری از دو عکس مختلف با یکدیگر به منظور ایجاد عکسی جدید و صحنه سازی های مختلف به این شیوه را هم تشخیص دهد. در نهایت ابزار تازه ادوب قادر به شناسایی حذف برخی اجزای هر عکس نیز می باشد. طراحی این نرم افزار با همکاری محققان دانشگاه مریلند انجام شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول