اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات ترکیه/ 5

آتش‌بس 24 ساعته پ.ک.ک با دولت ترکیه به‌خاطر انتخابات سراسری

گروه پ.ک.ک که از نظر آنکارا تروریستی شناخته می‌شود، روز برگزاری انتخابات سراسری در ترکیه را آتش‌بس موقت با دولت این کشور اعلام کرد.

آتش‌بس 24 ساعته پ.ک.ک با دولت ترکیه به‌خاطر انتخابات سراسری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به خاطر برگزاری انتخابات سراسری در ترکیه، به مدت 24 ساعت به صورت یک طرفه با دولت آنکارا آتش‌بس اعلام کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی سران این گروه آمده است که این آتش‌بس موقت، برای آن است که مردم کُرد استان‌های جنوبی ترکیه بتوانند در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری شرکت کنند.

به نوشته وبگاه شبکه «کردستان 24» این آتش‌بس موقت، از ساعت صفر بامداد امروز (یکشنبه) تا 23:59 شب و پایان فرایند انتخابات سراسری ترکیه ادامه خواهد داشت.

نیروی هوایی ترکیه از جولای 2015 و درپی شکسته شدن توافق آتش‌بس موقت بین آنکارا و پ.ک.ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران می‌کند.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت.

این گروه از سال 1984 مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از 40هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های 30 ساله کشته شدند.

انتخابات سراسری ترکیه (پارلمانی و ریاست‌جمهوری) امروز یکشنبه از ساعت 8 صبح به وقت محلی (9:30 به وقت ایران) در 81 استان این کشور آغاز شد. (جزئیات بیشتر)

برای اطلاعات بیشتر درباره انتخابات سراسری ترکیه به این صفحه مراجعه کنید.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول