اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

همزمان با دهه کرامت انجام می‌شود

پیاده‌روی جهرمی‌ها تا آستان شاهچراغ(ع)

مردم جهرم همزمان با دهه کرامت، در یک حرکت نمادین مسیرآستان فضل بن موسی(ع) تا حرم شاهچراغ(ع) را می‌پیمایند.

پیاده‌روی جهرمی‌ها تا آستان شاهچراغ(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، فرماندار ویژه جهرم صبح امروز در نشست برنامه‌ریزی مراسمات دهه کرامت در شهرستان جهرم، اظهار داشت: پیاده‌روی خانوادگی از حرم امامزاده فضل‌بن موسی(ع) از  شهر جهرم تا حرم مطهر شاه‌چراغ در شیراز مهمترین برنامه بزرگداشت دهه کرامت در جهرم است.

علیرضا صحرائیان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص بزرگداشت حرم مطهر شاهچراغ(ع) و شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت بیان کرد: در این راستا فضل بن موسی(ع) برادر دیگر امام رضا(ع) است که به نحوی غریب و مظلوم واقع شده و در این دهه باید با بزرگداشت این امامزاده همام، حق ایشان را به‌جا آورد.

فرماندار ویژه جهرم برنامه پیاده‌روی حرم تا حرم در دهه کرامت را یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های استان دانست و گفت: این پیاده روی در سال گذشته با استقبال بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از مردم شهرستان و شهرستان‌های همجوار روبه‌رو شد که با این استقبال به سمت رویکرد اردویی و خانوادگی نیز گرایش یافت.

وی با بیان اینکه امسال توقعات و انتظارات از شهرستان جهرم بیشتر شده خواستار نگاه فرا شهرستانی به این پیاده‌روی شد و افزود: امسال این برنامه باید با شکوه‌تر از هرساله برگزار و برنامه‌ای در حد شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی، منویات مقام معظم رهبری در خصوص کانون توجه حرم اهل بیت در فارس و مردم شهرستان انجام شود.

معاون استاندار فارس ادامه داد: عمده کسانی که در این پیاده‌روی ثبت‌نام می‌کنند قشر ضعیف جامعه هستند و باید تأمین منابع داشته باشیم و حضور خیرین فعال‌تر شود.

صحرائیان با بیان اینکه این مراسم باید هویت مذهبی و فرهنگی جهرم را نمایان کند، گفت: حضور مردم و همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند نقش جهرمی‌ها را در بزرگداشت دهه کرامت در فارس ملموس‌تر کند.

نماینده عالی دولت در جهرم افزود: باید بعد نشاط در این مراسم پر رنگ تر شود و حرکت به سمتی رود تا ایجاد انگیزه و رغبت برای جوانان ایجاد کرده و در این مراسم هم جاذبه فرهنگ مذهبی و هم بحث تفریح در  نظر گرفته شود‌.

وی در خصوص برگزاری این پیاده‌روی گفت: زائران ساعت ۳ عصر پنجشنبه ۲۸ تیرماه از حرم فضل بن موسی(ع) به سمت حرم شاهچراغ(ع) حرکت و فردای آنروز در نماز جمعه شیراز شرکت می‌کنند.

صحرائیان خواستار تشکیل ستاد دائمی پیا‌ده روی حرم تا حرم در جهرم شد و بیان کرد: با تشکیل این ستاد دائمی اعضا و وظیفه دستگاه‌های اجرایی مشخص شود.

انتهای پیام/۷۶۰۲۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول