اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آستارا خبر داد

افزایش 7 درصدی طلاق در آستارا

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان آستارا با اشاره به آمار وقایع چهارگانه حیاتی این شهرستان گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری 64 مورد طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده که این تعداد طلاق در مقایسه با مدت مشابه سال 96 حدود هفت درصد افزایش داشته است.

افزایش 7 درصدی طلاق در آستارا

ابراهیم لقمان بعد ازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به آمار وقایع چهارگانه حیاتی این شهرستان طی سه ماهه گذشته اظهار کرد: در این مدت 295 نوزاد در شهرستان آستار متولد شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 96 حدود 15 درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان آستارا با اشاره به آمار مرگ‌ومیر در این شهرستان در فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری افزود: طی سه ماهه گذشته، 120 مورد مرگ‌ومیر در ثبت‌احوال شهرستان آستارا به ثبت رسیده که این تعداد مرگ‌ومیر در مقایسه با سال 96 حدود 16 درصد افزایش داشته است.

وی تعداد دفترخانه‌های ازدواج و طلاق فعال در سطح شهرستان آستارا را به ترتیب سه دفترخانه و یک دفترخانه دانست و گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری 64 مورد طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده که این تعداد طلاق در مقایسه با مدت مشابه سال 96 حدود هفت درصد افزایش داشته است.

لقمان با اشاره به کاهش حدود دو درصدی آمار ازدواج در سطح شهرستان آستارا تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال 96، 165 مورد ازدواج در دفترخانه‌های مجاز این شهرستان به ثبت رسیده بود که این تعداد ازدواج در سه ماهه نخست سال جاری به 162 مورد ازدواج کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان آستارا مهلت قانونی جهت ثبت ولادت و صدور شناسنامه نوزاد را 15 روز و مهلت قانونی جهت ثبت واقعه فوت و صدور گواهی وفات را 10 روز عنوان کرد و گفت: اگر در مدت تعیین‌شده این دو واقعه ثبت نشوند پیگرد قانونی دارد.

وی تعویض شناسنامه، تغییر نام و نام خانوادگی‌های بی‌معنی، حذف پسوند، درخواست و صدور کارت هوشمند ملی، ثبت فوت اتباع خارجه، صدور شناسنامه و سند برای بانوان خارجی که با ایرانی‌ها ازدواج می‌کنند را از جمله خدمات ثبت‌احوال شهرستان آستارا دانست.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول