اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

امام جمعه آبیک:

ابهت قضاوت حفظ شود/گناه، پاسخ اشتباه به نیازهای درست است

امام جمعه شهر آبیک گفت: در نظام ابهت قضاوت باید حفظ شود.

 ابهت قضاوت حفظ شود/گناه، پاسخ اشتباه به نیازهای درست است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی امروز در دیدار رئیس دادگستری شهرستان آبیک، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک به همراه قضات و کارکنان دستگاه قضایی این شهرستان در دفتر امام جمعه شهر آبیک اظهار داشت: خدای متعال یک سری نیازها در وجود انسان نهادینه کرده که نباید پاسخ غیردقیق به نیازهای دقیق داده شود.

وی گناه را پاسخ اشتباه انسان به نیازهای درست و دقیق خودش ذکر کرد و افزود: دلیل اینکه گفته می‌شود حجاب رعایت شود این است که از نظر ذهنی مرد را به گونه دیگری ارضا کرده و از وابستگی به همسرش و شیرینی زندگی وی می‌کاهد.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: طبق روایتی از پیامبر اسلام«ص»، عمر شیعیان ما بین 70 تا 80 سال است که با توجه به این روایت، انسان باید به نیازهای درست خود پاسخ دهد.

حسینی‌میرامینی اضافه کرد: بزرگ شدن تمنای وجود هر فطرت، درون و انسان است که می‌طلبد از کسانی که اظهار نظر دینی می‌کنند و دین را درست متوجه نمی شوند، مسائل دینی را جویا شد بلکه باید از علما دین را دریافت کرد.

وی خاطرنشان کرد: معنای زهد، نداری نیست بلکه به این معنا است که مال حلال داشته باشیم اما وابسته به آن نباشیم.

امام جمعه شهر آبیک اذعان کرد: زهد یعنی انسان برای به دست آوردن مال خون به جگر نشود و برای از دست دادن آن خون به دل نشوند.

حسینی‌میرامینی افزود: اگر به معنای رشد و بزرگ شدن پی ببریم میل به سمت خدای متعال بیشتر می‌شود و انسان هر چقدر معنای خوبی را نهادینه کند به کسی که دارای همان خوبی است، بیشتر علاقمند می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که در مدار بزرگی و رشد قرار می‌گیرند، انس و علاقه آنها به خدای مهربان افزایش می‌یابد.

امام جمعه شهر آبیک اضافه کرد: انسان به بزرگ شدن نیاز واقعی دارد و اگر زحمت بزرگ نشدن به خود ندهیم بزرگنمایی یا همان تکبر صورت می‌گیرد.

حسینی‌میرامینی خاطرنشان کرد: اگر انسان رشد کند و از نظر روحی بزرگ شود دیگران ناخواسته از وی حساب می‌برند و با دنیا تنظیم می‌شود.

وی بیان کرد: شهید بهشتی محافظ قبول نمی‌کرد و می‌فرمود کسی که از شهادت می‌ترسد نباید در جمهوری اسلامی پست بگیرد.

امام جمعه شهر آبیک افزود: در نظام ابهت قضات حفظ شود و نیاز است قضات در امر قضاوت آیین‌سازی کنند.

حسینی‌میرامینی ادامه داد: در کنار کار قضاوت باید جلوه اجتماعی قضات نمود یابد و جایگاه قضات با برنامه‌ریزی باید ترفیع یابد.

انتهای پیام/77006

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول