اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سوت پایان عملیاتی تلخ در کوهستان دنا

جست و جوی جانباختگان سانحه هوایی یاسوج پایان یافت

عملیات جستجو برای انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج امروز بعد از 127 روز به اتمام رسید.

جست و جوی جانباختگان سانحه هوایی یاسوج پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، 29 بهمن ماه سال گذشته در یک روز بارانی بود که خبر سقوط هواپیمای تهران-یاسوج همه را شوکه کرد.هواپیمای ATR با 66 خدمه و مسافر در ارتفاعات برفی دنا سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

از روزی که خبر سقوط هواپیما تایید شد تیم‌های عملیاتی برای جست‌وجو لاشه به ارتفاعات برفی دنا زدند و با وجود مساعد نبودن هوا، بعد از دو روز لاشه ATR در حالی که زیر انبوه برف‌ها مدفون شده بود پیدا شد و کلید تازه‌ای از عملیات در کوهستان سرد دنا برای انتقال پیکر جانباختگان زده شد.

در مدت چند ماهه عملیات در قله پازن پیر دنا، تیم‌های جست‌وجو از استان‌های مختلف کشور در کنار فرزندان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند و برای پیدا کردن اجساد قربانیان این حادثه تلخ تمام سعی و تلاش خود را کردند.

در روزهایی پایانی سال و لحظاتی که اغلب مردم در کنار سفره‌های هفت سین‌شان منتظر آغاز سال جدید بودند امدادگران و تیم‌های عملیاتی در ارتفاعات بسیار سرد دنا منتظر طلوع خورشید بودند تا روز دیگر از عملیات را آغاز کنند.

امروز با گذشت 127 روز تلاش شبانه‌روزی، پایان عملیات در دنا اعلام شد و اجساد همه قربانیان این سانحه هوایی به خانواده‌هایشان تحویل داده شد و یا تحویل داده می‌شود. امروز عملیات سخت و نفس‌گیر در کوهستان دنا به پایان رسید تا 29 بهمن 96 به عنوان تلخ‌ترین روز تا همیشه در تاریخ این استان و اذهان این مردم باقی بماند.

امروز عملیات در دنا تمام شد اما هرگز فراموش نخواهیم کرد کسانی را که در پرواز آسمان، آسمانی شدند، نخبگان علمی، اقتصادی و پزشکی و همه عزیزانمان از کادر پرواز گرفته تا مسافران و کادر امنیت پرواز.

در روزی که عملیات به پایان رسید یادی می‌کنیم از مژگان نظری،جلال امیدی‌پور،حسین رستمی،مریم عابدی،احمد نظری،محمد برزگری،رویا داخته،مجید اسلامی،مهدی قرعلی،غلامعلی احمدی،میلاد علی‌پور،افشین انصاری،سید ایلیا دانشی، سید طاها دانشی،محمد عیدی‌نیا،علی فرزانه،حمید هداوندخانی،عزت‌الله حق‌شناس،ابراهیم جعفریان سی‌سخت،نرگس خوبانی،ژیلا قلی‌پور،ایمانی‌مهر،عبدالرضا کردی،محمد نجات،نشاطی‌فر،محمد نوری،علی زارع،محسن تقی‌پور،مصطفی رضایی،​​​​​​خلیل آهنگران،شاپور یاری‌پور، شهبد یاری‌پور،احمد چرمیان، سید رضا فاطمی‌طلب،پریسا سوهانی،علیرضا جامنی،سکینه کاظمی‌انوار،اردشیر راد،بهروز شریف کاظمی،سید بهزاد سیادتی،حامد امیری،محمد فهیمی،رحمت صالحی‌پرور،محمد فهیمی هنزایی،ابوالقاسم فرهمندی،مهدی جاوید‌پور،عبدالاحد مرادی،سلمان آذری،امیر پورشاه‌آبادی،فاطمه دالوند،کوثر هردانی،محمد کبیریان،علیرضا کلهر، شهید کرم‌الله صالحی‌پرور حامد مهدوی که در این حادثه جان خود را از دست دادند.

 از کاپیتان حجت‌الله فولاد،خلبان دوم کاوه خلیلی،سرمهماندار محمد حسین فرش سنگی،مهماندار بهنام رضایی نیارکی و شهدای امنیت پرواز این هواپیما محمود بهشتی و فرهاد معصومی یادی می‌کنیم و برای شادی روح همه آنها صلوات می‌فرستیم.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول