اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

نویسنده کتاب ارومیه درگذر زمان دارفانی را وداع گفت

حسن انزلی معلم بازنشسته ارومیه ای نویسنده کتاب ارومیه در گذر زمان دارفانی را وداع گفت.

نویسنده کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسن انزلی یکی از مشاهیر آذربایجان غربی، بوده که آخرین کتاب ایشان به"نام ارومیه در گذرزمان"است و اثر جاویدان و بسیار با ارزش به شمار می آید.

 حسن انزلی فرزند معصوم در سال 1303 در روستای تاریخی قره باغ متولد شد، گواهی ششم ابتدایی را در مدرسه اردشیر شاهپور گرفت و در 1321 به استخدام فرهنگ در آمد و سپس تک معلم روستای محل تولد خود شد.

از آن تاریخ تا 1329 با تلاش وی مدرسه روستا تبدیل به مدرسه 6 کلاسه شده پس از اخذ دیپلم با درجه ستوانی در هنگ 9 پیاده لشگر 64 اورمیه خدمت سربازی خود را سپری کرد.

سپس به خدمت اموزش و پرورش بازگشت و در سال 1332 به تبریز منتقل و ضمن تدریس و مدیریت در دبستان تربیت دوره دانشکده زبان و ادبیات فارسی را به پایان رساند و در سال 1335 دوباره به ارومیه برگشت و در دبیرستان ها و دانشسراها و تربیت معلم به تدریس پرداخت.

پس از بازنشستگی در سال 1352 تا سال 1357 در مدارس ملی تدریس و از سال 1364 تا 1370 در دانشگاه پیام نور ادبیات فارسی را تدریس کرد و پس از بازنشستگی و فراغت خاطر کتب های، راهنمای درست نوشتن و درست خواندن، دستور زبان فارسی (چاپ چهارم)،روش نگارش(راهنمای انشاء)،راه زندگی(آداب معاشرت)آموزش گام به گام انشاء،معلمی در سنگلاخ زندگی، ارومیه در گذرزمان تدوین و منتشر کرد.

آخرین کتاب نزدیک به 800 صفحه ای وی، ارومیه در گذر زمان ثمره مطالعات و تجربیات و تلاشهای استاد جهت زنده نگه داشتن تاریخ سرزمین اجدادی مان است.

مکان ها در گذر مداوم زمان بسته به موقعیت جغرافیایی خود حوادث پیشامدها و رویدادهای فراوانی را شاهد بوده اند که بعضی از این مکان ها بیشتر با رخدادها و حوادث نیکو و خوشایند مواجه بوده و سوانح تلخ و دردناک کمتر دیده اند .

بالعکس برخی از این مناطق به علل غیبی و عینی فراوان اگر نگوییم همیشه بلکه بیشتر این گذر زمان را با حوادث تلخ رخداد های ناگوار و مصایب فراوان سپری کرده و این وقایع تلخ و جان گزا را در زمان های مختلف بر ساکنان خود تحمیل کرده اند.

انتهای پیام/ 1054/2/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول