اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: تشکیلات خودگردان با ادامه تحریم‌ غزه، شریک معامله قرن است

سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد تشکیلات خودگردان با اقدامات تنبیهی که علیه نوار غزه اتخاذ کرده در اجرای «معامله قرن» شریک است.

حماس: تشکیلات خودگردان با ادامه تحریم‌ غزه، شریک معامله قرن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد تشکیلات خودگردان با ادامه اقدامات تنبیهی علیه نوار غزه به شکلی اساسی در اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» (طرح پیشنهادی آمریکا برای تسویه مسأله فلسطین) شریک است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معاً»، قاسم ادامه داد رفتار تشکیلات خودگردان مطابق با توطئه‌های آمریکا در زمینه‌ سیاست جدایی نوار غزه از کرانه باختری است، بویژه پس از آنکه رهبران فتح و تشکیلات خودگردان به شکلی مستمر در راستای تضعیف جبهه داخلی فلسطین از خلال اقدامات تنبیهی علیه نوار غزه تلاش می‌کنند.

سخنگوی حماس ادامه داد، ادامه روابط تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی و نیز سیاست هماهنگی امنیتی که منجر به سنگ‌اندازی در مسیر مقاومت در کرانه باختری  شده، دلیلی بر عدم جدیت تشکیلات برای مقابله با معامله قرن است.

قاسم در پایان تشکیلات خودگردان را مسئول کامل سوءاستفاده‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در صورت اجرای طرح‌های تسویه دانست و سپس تأکید کرد حماس و دیگر قوای مقاومت با برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت، مانعی اساسی برای معامله قرن هستند.

در ۱۹ مارس گذشته محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان تهدید به اتخاد مجموعه مجازات‌های مالی و قانونی علیه نوار غزه کرد و به تبع این تهدید، پرداخت کارمندان تشکیلات خودگردان در نوار غزه را به تأخیر انداخت و در ماه می با کم کردن ۳۰ درصد آن، این حقوق پرداخت شد.

تعداد کارمندان تشکیلات خودگردان در نوار غزه حدود ۵۸ هزار نفر است و از آنجایی که کنترل موسسات نوار غزه در دست حماس است تشکیلات خودگردان در پرداخت حقوق کارمندان کارشکنی‌هایی دارد.

عباس در ماه آوریل گذشته نیز مجازات‌های دیگری از قبیل بازنشسته کردن جمعی کارمندانش در نوار غزه، کاستن از برق واردتی به نوار غزه و کم کردن از ارجاع بیماران این منطقه به خارج برای درمان اعمال کرده بود.

محاصره غزه وارد دوازدهمین سال خود شده است و اوضاع انسانی آن به شدت وخیم است؛ صبر مردم این منطقه به سر آمده و برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت طی ۱۱ هفته متوالی از جمله نشانه‌های آن است؛ تظاهراتی که تا کنون بیش از ۱۲۰ شهید و حدود ۱۵ هزار زخمی داشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول