اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  غرب از نگاه غرب

بی. ان. فرانک

از صنعت تنباکو تا صنعت بی سیم!

سال هاست که به ما به خصوص در زمینه استفاده محدود کودکان از تلفن های همراه و دیگر وسایل بی سیم هشدار داده می شود، اما حتی بازارهای سزامی استریت نیز وسایل بی سیم مخصوص کودکان را به فروش می رسانند.

از صنعت تنباکو تا صنعت بی سیم!

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: از آنجا که وسایل دیجیتال و الکترونیک و وسایلی که به وای فای متصل می شوند با جادو کار نمی کنند، تولید کنندگان ملزم هستند تا راهنمایی ها و هشدارهای ایمنی مشخصی را به مشتریانشان ارائه دهند.
آیا باید نگران شوید؟ تنها در صورتی که برایتان اهمیت داشته باشد که شرکت های تلفن همراه به ذینفع های خود - نه مشتریانشان- هشدار می دهند که آنها در نهایت بابت زیان هایی که محصولات و زیرساخت هایشان موجب می شوند، ممکن است مسئول شناخته شوند.
معیارهای ایمنی فعلی برای کاربران 20 ساله به بالا هستند، در نتیجه تاریخ گذشته اند و درمورد نحوه استفاده امروزی ما از این وسایل صدق نمی کنند. همچنان هیچ سطح «ایمن»ی برای استفاده از تلفن های همراه یا پرتوهای وای فای که برای کودکان یا زنان باردار بسیار تعیین کننده اند، وجود ندارد.
هرچند که شرکت های ارتباطاتی به همراه بسیاری از مقامات منتخب و کارکنان دولتی، هیچ عجله ای در تصحیح این وضعیت ندارند. آنها همچنان وسایل و زیرساخت های بی سیم را برای همگی ما، از گهواره تا گور بازاریابی می کنند.
استفاده نا ایمن از این فناوری معمولا در تلویزیون، فیلم ها و شرکت های بازاریابی- حتی برای تجویز داروها – به تصویر شده اند. نتایج آزمون های آزمایشگاهی برای تعیین اینکه آیا در نتیجه قرار گرفتن درمعرض استفاده از این وسایل مشکلات سلامتی ایجاد یا تشدید می شوند، دردسترس همگان قرار دارند. قرار گرفتن در معرض این وسایل می تواند به حیوانات اهلی ما نیز آسیب وارد کند.
سال هاست که به ما به خصوص در زمینه استفاده محدود کودکان از تلفن های همراه و دیگر وسایل بی سیم هشدار داده می شود، اما حتی بازارهای سزامی استریت نیز وسایل بی سیم مخصوص کودکان را به فروش می رسانند. این وسایل برای سرگرمی طراحی شده اند و به گفته طراحان اولیه و پشیمان این فناوری، آنها برای معتاد کردن ما طراحی شده اند. تحقیقات  در مورد آنچه که انبوه این وسایل با بچه ها و بزرگسالان می کند، غم انگیزند.
شرکت های تامین کننده برق میلیون ها کنتور «هوشمند» دیجیتال و بی سیم را نصب کرده اند که آنها نیز تشعشات مضر را منتشر می کنند. شرکت های تامین کننده برق ملزم به ارائه دفترچه راهنما یا راهنمایی ها و هشدارهای ایمنی به مشتریان نیستند. این کنتورها موجب انواع و اقسام مشکلات سلامتی و همچنین آتش سوزی و انفجار نیز می شوند.
در ارتباط با تمام این موارد رسانه ها گزارش های بسیاری منتشر کرده اند. صنعت ارتباطات که با عنوان «بی سیم بزرگ» از آن یاد می شود، معمولا با «تنباکوی بزرگ» مقایسه می شود. ایستگاه های رادیو و تلویزیونی آمریکایی نیز بسیاری از این گزارش ها را پوشش می دهند.
نویسنده: بی. ان. فرانک(B.N. Frank)  از نویسندگان سایت اکتیویست پست
منبع: yon.ir/6dYQJ

انتهای پیام. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول