اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

تا ارائه خدمات مطلوب در بخش بهداشت حرفه‌ای فاصله داریم

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از اولویت‌های نظام سلامت بخش بهداشت حرفه ای است گفت: تا ارائه مطلوب خدمات در این حوزه، فاصله داریم و باید تلاش کنیم.

تا ارائه خدمات مطلوب در بخش بهداشت حرفه‌ای فاصله داریم

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست مدیران بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: در سفر به چند استان کشور و انجام بازدیدهای سرزده، شاهد تلاش همکاران بودم. این همکاران باید بدانند که نقش بسیار پررنگ و مهمی در کشور بر عهده دارند. 

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه کشور و تنوع فعالیت هایی که در جامعه در سطح خدمات حوزه بهداشت محیط و حرفه ای اتفاق افتاده، بازنگری در تاکتیک ها، انجام ماموریت ها، استراتژی ها و خدمات، امری ضروری است.

رییسی با اشاره به اینکه تعداد نیروها و زیرساخت های موجود، متناسب با ماموریت ها و نیاز جامعه نیست، تاکید کرد: باید ابزار و روش های جدید داشته باشیم و سامانه های الکترونیکی بیشتری برای مشارکت و نظارت مردم فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اقدام بعدی، استفاده از توانبخش خصوصی است که از استراتژی های اصلی در این حوزه به شمار می رود. با توجه به اینکه در خوشبینانه ترین حالت در استان های بزرگ با صرف تمام توانمان که بتوانیم مراکز را مورد ارزیابی قرار داده و بر آنها نظارت کنیم،  برای انجام ارزیابی و نظارت های بیشتر، به بخش خصوصی نیازمندیم.  

رییسی با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی گفت: پایلوت استان تهران نیز نشان داده که استفاده از توان بخش خصوصی چنانچه استفاده از توان بخش خصوصی درست طراحی شده و بر آن نظارت صورت گیرد، می تواند بسیار تسهیل کننده باشد. از سوی دیگر، چون نقش دولت تولیت و نظارت است، هرچه نقش دولت در اجرا پررنگ تر شود، از چابک بودن در انجام امور، فاصله بیشتری می گیرد.

معاون بهداشت، افزود: باید دفاتر خدمات سلامت در سطح کشور راه اندازی شود تا از این طریق، نظارت ها و خدمات ارتقا یابد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت ها، گسترش دفاتر خدمات سلامت در سطح کشور در چارچوب درست آن است، تاکید کرد: با به کارگیری شیوه درست، پایش شاخص ها نیز ارتقا خواهد یافت.  

وی ادامه داد: اولویت دیگر، بخش بهداشت حرفه ای است که تا ارائه مطلوب خدمات در این حوزه، فاصله داریم و باید تلاش کنیم. همچنین پرهیز از بحث های جانبی و توجه به اصل کار در این حوزه برای پیشبرد امور، مهم است.

معاون بهداشت در پایان تصریح کرد: دستورالعمل بهداشت حرفه ای صادر شده است و ما همه در نظام شبکه بهداشت و درمان کار می کنیم و نباید هیچ خدمتی را خارج از این چارچوب انجام دهیم. همه خدمات باید در این شبکه ادغام شده و در راستای سیاست های اصلی حوزه سلامت باشد.

گفتنی است، در این نشست معاون بهداشت وزارت بهداشت از منتخبین برنامه سلامت نوروزی و منتخبین بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای تقدیر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول