اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

در نشست خبری ساخت ایران مطرح شد

افزایش نرخ ارز فرصتی برای صادرات است!/ 40 میلیارد ریال کشفیات کالای قاچاق در خراسان رضوی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نگرانی افزایش نرخ ارز به‌جا بوده، اما با این وجود، افزایش این نرخ فرصتی برای صادرات است.

افزایش نرخ ارز فرصتی برای صادرات است!/ 40 میلیارد ریال کشفیات کالای قاچاق در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عصر امروز نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی تولید ملی، کالای ایرانی (ساخت ایران) در محل سالن جلسات نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

اهمیت توسعه صادرات و اصلاح بهبود نظام توزیع

در ابتدای نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی کالای ایرانی (ساخت ایران) و دهمین نمایشگاه اختصاصی فرش دست‌باف؛ راضیه علیرضایی گفت: موضوع نمایشگاه یکی از برنامه‌های مهم ما در سال حمایت از کالای ایرانی است، ما تلاش بسیاری انجام دادیم که در حین برگزاری نمایشگاه «ساخت ایران» چند کار ارزشمند صورت گیرد و در این راستا از 14 برنامه‌ که از سوی وزارت صنعت ابلاغ شد، چند مورد مانند توسعه سرمایه‌گذاری، بهره‌وری عوامل تولید، توسعه صادرات، اصلاح و بهبود نظام توزیع و توسعه و تقویت بنگاه‌های تولیدی برایی ما حائز اهمیت است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در تحقق و اجرای برنامه‌های نام برده، فرایندهای نمایشگاهی می‌تواند کمک بسیاری بر توسعه سرمایه‌گذاری داشته باشد.

وی بیان کرد: در قالب معرفی کالای ایرانی و برگزاری نمایشگاه‌ها سعی بر آن شده که آن زنجیره و بخشی‌هایی که توان جذب سرمایه‌گذاری دارند، به‌خوبی معرفی شوند، به‌عنوان مثال، در یکی از زنجیره‌های مرتبط با فرش ‌دست‌بافت، رنگرزی و خروج از فصل سنتی رنگ‌های نخ فرش است که این زنجیره به‌عنوان یکی از رشته‌های تولید فرش دست‌بافت اهمیت زیادی برای ما دارد.

 علیرضایی افزود: در راستا برگزاری نمایشگاه تخصصی کالای ایرانی (ساخت ایران) و دهمین نمایشگاه اختصاصی فرش دست‌باف باید نشان دهیم که قادر به‌تولید تمام نیازهای خود هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه بحث نقدینگی سرگردان در جامعه است که یکی از مطالبی که این روزها مساله اصلی ما بوده است؛ یادآور شد: زنجیره تامین و تولید کالای ایرانی با دسترسی به‌بازار بزرگ ایران و اطراف آن توجیه اقتصادی را ایجاد می‌کند.

افزایش نرخ ارز فرصتی برای صادرات است!

وی نظارت دقیق بر ذخایر کالاهای اساسی خراسان رضوی را مهم دانست و افزود: در سامانه نظارت بر کنترل انبارها نیز همه‌چیز به‌طور دقیق ثبت می‌شود، همچنین تقاضاهای مواد اولیه، قطعات و ماشین‌آلات تولید با تایید و تاکید استاندار خراسان رضوی مصوب شده و از وزارت صنعت، معدن و تجارت تاییدیه‌های لازم در این خصوص اخذ شده است.

علیرضایی بیان کرد: همه نگرانی‌ها درخصوص افزایش نرخ ارز به‌جا بوده، اما با این وجود، افزایش این نرخ فرصتی برای صادرات است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اگر بخش هیجانی آن را کنار بگذاریم، ما با افزایش نرخ ارزی مواجهیم که می‌تواند فرصتی برای افزایش صادرات و نیز ایجاد فرصت‌های جدید باشد، در فرآیندی که از ابتدا بانک مرکزی برای طبقه‌بندی کالاها اعلام کرده بود، عنوان شد، ارز برای همه تقاضاها تامین می‌شود و ما نیز بر همین اساس تمام تقاضاهای خود را در حوزه تولید ارسال کرده‌ایم و پیگیر مسائل ارزی آن‌ بوده‌ایم.

وی ادامه داد: هفته گذشته در روند طبقه‌بندی و کدینگ تقاضای کالا تغییراتی ایجاد شد و 4 گروه از نظر طبقه‌بندی تغییر پیدا کرد، ما همه تلاش خود را کرده‌ایم تا 90 درصد مواد اولیه مورد نیاز تولید خود را در ردیف‌های یک و دو که ارز آن به‌صورت حتمی تامین می‌شود، طبقه‌بندی کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درخصوص تخصیص ارز و استفاده از روش‌های نسیه عنوان کرد: این موضوع نیز برای ما مهم بوده و استفاده از ظرفیت‌های واحدهای تولیدی برای گشایش LC و تامین مواد اولیه از این طریق و همچنین گشایش‌های بانکی از مواردی بوده که باید در بانک مرکزی این موضوع را پیگیری می‌کردیم، این موارد را در جلساتی با حضور استاندار پیش بردیم.

 خراسان رضوی قطب فرش دست‌باف کشور  

در ادامه نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی تولید ملی، کالای ایرانی (ساخت ایران)، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دست‌باف خراسان رضوی گفت: زمانی صادرات را موفق می‌دانیم و می‌گوییم، رشد داشته است که از لحاظ کمی و کیفی بر تولید داخلی اثرگذار باشد.

هادی مخملی ادامه داد: بیشتر صادرکنندگان فرش دست‌باف خراسان رضوی به‌لحاظ اینکه در حوزه تولید از کیفیت بالایی برخوردار هستند مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند.

تولیدات خراسان رضوی باید صادرات محور شود

وی با تاکید بر اینکه طرح، نقشه و تنوع در افزایش صادرات فرش تاثیر دارد، متذکر شد: آمریکا بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فرش دست‌باف خراسان رضوی است که متاسفانه 15 مرداد ماه سال جاری وارد تحریم سوم فرش دست‌باف می‌شویم که به‌لحاظ این شرایط باید بازارهای خود را گسترش دهیم، تولید ملی باید هرچه بیشتر توسعه یابد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دست‌باف خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه  تولیدات خراسان رضوی باید صادرات محور شود؛ بیان کرد: خراسان رضوی قطب فرش دست‌باف کشور است.

کالای قاچاق تولیدات داخلی را هدف قرار گرفته است

کارشناس مسئول اداره بازرسی سازمان صنعت،  معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: قالب بر 40 میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان رضوی کشف شده که نسبت به‌سال گذشته 50 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مهدی مقدسی ادامه داد: در مبارزه با کالای قاچاق، خراسان رضوی در کشور رتبه اول را دارد و مبارزه با کالاهای تقلبی باید مورد توجه قرار گیرد که این کالاها به‌تولید ملی ضربه وارد می‌کند.

وی بیان کرد: کالای قاچاق اعتبار تولیدات داخل را هدف قرار گرفته است، به‌عنوان مثال، یخچالی به‌صورت زیرپله‌ای دارد، تولید می‌شود که این تولیدات به‌مصرف‌کننده صدمه وارد می‌کند.

انتهای پیام/ 70054

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول