اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

خاطره رئیس جمهور از شب هایی که نخوابید

روحانی: بیایید حرکتی بزرگ در تولید ایجاد کنیم/ باید صرفه‌جویی را از دولت شروع کنیم

رئیس‌جمهور تأکید کرد باید به دنیا نشان دهیم سختی و مشکلات را تحمل می‌کنیم اما استقلال و آزادی و اسلامیت نظام را معامله نمی‌کنیم.

روحانی: بیایید حرکتی بزرگ در تولید ایجاد کنیم/ باید صرفه‌جویی را از دولت شروع کنیم

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در نشست هم‌اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور با تأکید بر حفظ وحدت در داخل کشور در شرایط کنونی گفت: نمی‌شود که ما در برابر آمریکا بایستیم و اختلافات درونی خودمان را نیز ادامه بدهیم. یکی بگوید برجام خیلی خوب بود، یکی بگوید برجام بسیار بد بود، یکی بگوید برجام هیچ بود و ... آیا الان زمان این حرف‌ها است؟ 

وی افزود: البته می‌شود ما در داخل روبه‌روی هم بایستیم و با هم دعوا کنیم این هم می‌شود که یک عده‌ای مطالبات مردم را هر روز بالاتر ببرند. می‌شود هم گفت شرایط بسیار عادی است. چرا ارز اینچنین و چرا سکه آنچنان است و چرا بازار اینگونه است و مطالبات مردم بالا برده شود می‌توانیم دعوای داخلی را بیشتر کنیم، می‌توانیم به دولت توهین کنیم و خدای ناکرده دولت هم به دیگران توهین کند، خوب نتیجه چه می‌شود. نتیجه این می‌شود که این مقاومت ما با بالاترین هزینه برای مردم ایران و بالاخص برای فقرا و برای اقشار کم درآمد همراه باشد و مردم بیشترین هزینه را پرداخت کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما در تاریخ باید در برابر ملت، وجدان‌مان و در برابر خدا پاسخگو باشیم، اظهار داشت: اینکه ما در مقابل هم بایستیم و به هم نیش و کنایه بدهیم نتیجه‌اش ایستادگی ملت در برابر آمریکا با بالاترین هزینه است و هزینه‌ بالایی را با این روش پرداخت خواهیم کرد وضع ما، اقتصاد و فرهنگ ما بدتر و وحدت‌مان شکننده‌تر و افتراق‌مان بیشتر و شکاف میان ملت بیشتر می‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ راه دیگر این است که در برابر آمریکا تسلیم نمی‌شویم، عزت تاریخی و ملی‌مان را حفظ می‌کنیم و در این مبارزه اراده‌ها آمریکا را به زانو درمی‌آوریم و ملت ایران مثل همیشه تاریخ سربلند خواهد بود و زورگویان و قلدرمآبانه خواهند فهمید که راه غلط و اشتباهی را انتخاب کردند.

وی افزود: این راه، راهی است که ما در آن با کمترین هزینه مقاومت و ایستادگی می‌کنیم. توقعات‌مان را پایین می‌آوریم واقعیت امروز ایران را مدنظر قرار می‌دهیم و همه با هم همکاری می‌کنیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز رئیس جمهور دست همه را می‌بوسد. در برابر تمام جناح‌ها و مردم حتی آنهایی که تا امروز بدترین اهانت‌ها را به دولت کرده‌اند خم می‌شوم. من دست آنها را هم می‌بوسم. امروز روز به اهتزاز درآوردن پرچم عزت و عظمت ملت ایران است. ما باید به دنیا نشان دهیم که سختی‌ها و مشکلات را تحمل می‌کنیم اما استقلال‌ و آزادی، و مردم‌سالاری‌ و جمهوریت و اسلامیت نظام و دین و فرهنگ‌مان را معامله نمی‌کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ امروز دولت در خط مقدم این مبارزه است. کسی که در خط اول است باید زیر پای خود مین را هم ببیند و نه آتش موشک و نه آتش‌ هواپیما، نه آتش توپخانه بردبلند، نه آتش حتی خمپاره و ادوات، بلکه آتش تفنگ و تیر مستقیم را هم باید ببیند.

وی افزود:‌ در خط مقدم بودن شبش از شب قدر بالاتر است و من می‌گویم از 18 اریبهشت (از زمان خروج آمریکا از برجام) هر روز و هر شب برای ما روز قدر و شب قدر است. ما در خط مقدم مرز اقتصاد و آبرو و عزت ایران ایستاده‌ایم. ما می‌ایستیم و با افتخار جان‌مان را فدا می‌کنیم و آبروی‌مان را می‌دهیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: دولت می‌ایستد اگر کسی فکر می‌کند دولت می‌ترسد و استعفا می‌دهد و کنار می‌دهد اشتباه می‌کند.

روحانی خاطرنشان کرد: همه ما در کنار هم در آخرین روز دولت دوازدهم به عهدمان وفا می‌کنیم ما به مردم وعده دادیم و امانتدار مردم هستیم و من تا پای جان و آبرو و حیثیت با افتخار می‌ایستم. هیچ ترس و هراسی هم نداریم اما شرط این کار این است که اول ما دولتی‌ها فشار را تحمل کنیم.اگر می‌خواهم بگوییم روز فشار و سختی است اما برای دیگران، حتماً ما شکست می‌خوریم و حتماً ما باید اول فشار را تحمل کنیم.

وی افزود: اگر تا به امروز در روز هشت ساعت کار می‌کردیم فردا هم به همان سبک، با همان مدیریت سابق هشت ساعت کار کنیم موفق نمی‌شویم. ما امروز باید به فکر مشاورین جدید باشیم. شرایط ما متفاوت است. ما امروز باید به فکر کارشناس‌های جدید باشیم از افکار همه  استفاده کنیم و وزیر، معاون وزیر،  مدیرکل و... باید احساس کند و باید در عمل نشان دهد که شرایط امروز با دیروز متفاوت است.

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر مردم در شرایط جدید باید صرفه‌جویی کنند، ما باید به عنوان دولت شروع‌کننده باشیم.من از رئیس برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی می‌خواهم که تدوین کنند و مسئولیت را می‌پذیرم ما باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کینم و این با شما است و شما باید راه حل بدهید.

روحانی خاطرنشان کرد: نمی‌شود که سفرهای خارجی ما  شرکت‌های ما در سال 97  با سال 96 و 95 یکی باشد. اگر ما در سال 96 در قالب یک هیأت پنج نفره به خارج می‌رفتیم امروز این هیأت باید به دو نفر تقلیل یابد. اگر در سال 96 کارمان را در عرض یک هفته انجام می‌دادیم امروز باید آن را دو روزه انجام بدهیم. اگر با بلیت فست کلاس یا تجاری می‌رفتیم امروز باید با بلیت اکونومی برویم. باید شرایط ما عوض شود و مردم باید این را ببینند. ببینند که ما را از خودمان صرفه‌جویی را آغاز کرده‌ایم. 

وی افزود: اگر ما از خودمان شروع کنیم مردم ما می‌ایستند البته باید تدبیر کنیم و برنامه‌ریزی کنیم. ما برنامه‌یمان را برای مردم باید توضیح دهیم. ما بدون مردم پیروز نمی‌شویم. هر کاری که می‌کنیم باید برای مردم توضیح بدهیم و باید مردم را قانع کنیم. باید مردم بفهمند که ما چه می‌گوییم و چه کار می‌کنیم و اگر ما درست حرکت کنیم حتماً مردم از ما حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت:‌ ما امروز باید برنامه خاص و ویژه‌ای حداقل در چهار، پنج مسئله مدنظر قرار دهیم. موضوع اشتغال، مبارزه با فقر، تنظیم بازار و تولید چهار رکنی است که اگر درست در مورد آنها کار کنیم موفق می‌شویم.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ در شرایط سخت بیکاری فشارش مضاعف است اگر فرد بیکار تا دیروز فشاری را تحمل می‌کرده از امروز فشار بیشتری را متحمل خواهد شد. ما باید مشکل بیکاری را با تلاش و توان بیشتر حل کنیم. وزارت کار ما باید با تمام قدرت به صحنه بیاید. ما باید به صورت روان‌تر و آسان‌تر اشتغال ایجاد کنیم. ما باید اشتغال روستایی را تسریع کنیم.

وی افزود: اگر ما بخواهیم با سبک کاری سال 96 کشور را اداره کنیم باید بدانیم که ناموفقیم ما باید شرایط جدید را مدنظر قرار دهیم. وزیر کار باید هر ماه در دولت بگوید که برای اشتغال چه کاری کرده است. وزیر مسکن باید بگوید که برای اشتغال چه کار کرده است. ما می‌توانیم در بخش صنعت ساختمان اشتغال ایجاد کنیم.

وی گفت: باید وزیر کار هر ماه در دولت بگوید من برای اشتغال چه کار کرده‌ام، باید وزیر مسکن بگوید برای اشتغال چه کار کرده است؛ ما می‌توانیم در بخش صنعت ساختمان یک حرکت بزرگ ایجاد کنیم، اشتغال و امید ایجاد کنیم.، هیچ کس امروز حق ندارد اگر زمینی که نیاز فوری امروزش نیست هر دستگاه و شرکت دولتی در اختیار وزارت مسکن برای ساختمان قرار ندهد، این الزام است و من این را دنبال می‌کنم. 

روحانی اضافه کرد: اگر ببینم بخشی، زمینی بدون استفاده را واگذار نکرده در سال 97 حتماً بدانید این زمین را از آن دستگاه خواهیم گرفت، ما همه باید به میدان بیاییم، باید  اشتغال را درست کنیم. باید یک تحول بزرگ امسال ایجاد کنیم این وظیفه همه ما است و باید در زمینه اشتغال به میدان بیاییم؛ هر موردی که می‌تواند اشتغال را به حرکت در آورد سازمان برنامه و بودجه، وزرای اقتصادی، ستاد اقتصادی کارشان باید همین باشد. اگر می‌خواهید نقدینگی سرگردان را درست هدایت کنید باید سهام‌تان را در بورس بفروشید، اگر می‌خواهیم در خط مقدم باشیم معنی‌اش همین است.

رئیس جمهور ادامه داد: باید بگذریم، باید در راه خدا با جان و مال فداکاری کنیم، سهام‌تان را در بورس بیاورید و بگذارید مردم پولشان را بیاورند، کارخانه‌ها و بنگاه‌های سودده‌تان را بیاورید این الزام، مصوبه و ابلاغ است که به تمام دستگاه‌ها گفته شده است، اگر آورده شود یک حرکت جدید شروع می‌شود. تمام وزارتخانه‌ها و همه دستگاه‌هایی که می‌توانند اوراقی را منتشر کنند کوتاه‌مدت، متوسط و بلندمدت هر وزارتخانه‌ای که می‌‌تواند مثل وزارتخانه‌های اقتصادی به میدان بیایند و اوراق را منتشر کنند، با هر سودی که مورد تصویب قرار می‌گیرد در اختیار مردم بگذارند تا مردم احساس راحتی کنند و ببینند پولشان در جایی گذاشته می‌شود که هم سود بالاتر می‌برند و هم کشور یک حرکت بزرگ در آن تحقق می‌یابد و محیط زیست‌شان بهتر و تولیدشان بیشتر می‌شود. 

وی افزود: ما باید تولیدمان را به حرکت در آوریم، من به همه تولیدگران سراسر کشور می‌گویم و به همه کارآفرینان، پشتیبانان آنها، بانک‌ها، واردکنندگان و صادرکنندگان می‌گویم ما امروز می‌توانیم تولیدمان را به حرکت در بیاوریم با تعهدی که من می‌کنم که مواد اولیه کارخانجات تولیدی که از خارج باید وارد شود تعهد می‌کنیم به قیمت ارز رسمی، ارز در اختیار او قرار دهیم و این تعهد ما است. من از همه تولیدگران خواهش می‌کنم در صف مقدم در کنار دولت بیایند، بازار در کنار ما بیاید، ما در کنار آنها می‌رویم، تولیدکنندگان و کارآفرینان در کنار ما بیایند.

روحانی تصریح کرد: آنهایی که می‌خواهند بعداً و سال آینده برای مجلس کاندیدا شوند در استان‌ها و شهرستان‌ها تبلیغاتشان را خیلی زود شروع کرده‌اند و توقعات مردم را بالا می‌‌برند استانداران و فرمانداران مصاحبه کنند و به مردم بگویند سوءاستفاده نکنند و بفهمند در این شرایط کشور اگر راه دیگری را انتخاب کردند مردم به آنها رأی نمی‌دهند این کار وظیفه ما است همه به میدان بیاییم و آن را انجام دهیم.

وی گفت:‌ ما توقعاتمان را پایین بیاوریم و همزمان تولید را بالا ببریم. من از مردم سؤال می‌کنم مردم عزیز، سروران ما، ولی‌نعمتان ما که ما خادم شما هستیم شما به ما بگویید که راه چیست؟ باید همه ما به تولید کمک کنیم و همه به تولید داخلی کمک کنیم، امروز یک فرصت برای تولید داخلی است، وقتی ما دهها و صدها قلم کالای مصرفی را ممنوع می‌کنیم یعنی ایجاد فرصت برای تولید داخلی. تولیدگران و کارآفرینان به مردم بگویید و مصاحبه کنید کارخانه‌ها را دو شیفت کنید و بگذارید کارگران شما رفاه بیشتر ببینند، تولید بیشتر شود، امروز دیگر تولید دست شما نمی‌ماند، اگر در داخل است زود مصرف می‌شود و اگر در خارج است و صادر می‌کنید سود بالاتری نصیبتان می‌شود. 

رئیس جمهور یادآور شد: بیایید یک حرکت بزرگ در تولید ایجاد کنیم ما به حمایت تعهد می‌کنیم، من دیروز از قوه قضاییه خواهش کردم قوه قضاییه از فضای کسب و کار حمایت کند، مجلس از فضای کسب و کار حمایت کند. من قول می‌دهم هر چه لازم است در جلسه سران سه قوه تصویب خواهیم کرد و دنبال می‌کنیم. دیروز مقام معظم رهبری یک جمله‌ای به من فرمودند که شما مصوبات این دو جلسه را تصویب کردید و برای من فرستادید و صبر کردید تا من تأیید کنم هر چه تصویب می‌کنید همان لحظه ابلاغ کنید و من از شما حمایت می‌کنم.

روحانی ادامه داد: وقتی سه قوه با هم هستند مقام معظم رهبری حمایت می‌کنند ما می‌توانیم در این شرایط به راحتی مسیر را بپیماییم و از مشکلات راحت می‌توانیم عبور کنیم. سومین موضوع مبارزه با فقر است نگذاریم به فقرای ما سخت بگذرد و نگذاریم به اقشاری که درآمدشان پایین است این وظیفه بودجه ما است، وظیفه سازمان برنامه و بودجه ما است و وظیفه همه دستگاه‌های ما است، وظیفه وزارت کار ما که حمایت کنیم از اقشاری که در فشار هستند، بودجه‌ای و غیربودجه‌ای از هر طریقی چرا که وظیفه بزرگ ما است و آن را باید انجام دهیم.

وی ادامه داد: تنظیم بازار امروز به عنوان یک وظیفه بزرگ است، قیمت‌گذاری یک مرکزیت خواهد داشت یک جا قیمت تعیین می‌کند و محصولاتی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد اولین وظیفه، وظیفه دولتی‌هاست و شرکت‌های دولتی؛ شما باید کنترل کنید، استانداران، فرمانداران، بخشداران؛ مدیر کل‌ها و فرمانداران در همه سطوح خودمان باید نظارت کنیم و بالای سر آن بایستیم، نگذاریم جنس گران شود. 

روحانی افزود: شرکت دولتی با سرمایه دولتی دارد تولید می‌کند و در این 51 روز وزیر مربوطه برود بررسی کند و ببیند قیمت را بالا برده یا خیر اگر نبرده ما دست آن تولیدکننده را می‌بوسیم و اگر بالا برده ما باید پاسخگو باشیم و به مردم بگوییم چرا این کار را کردید. نباید بگذاریم مردم در فشار قرار بگیرند، تنظیم بازار به عنوان یک رکن بزرگ امروز برای ما است. بخش خصوصی امروز یک فرصت بزرگ دارد، بخش خصوصی امروز باید بیاید به میدان؛ ما در مبارزه با آمریکا بخش خصوصی کنار دولت باشد، خیلی از کارها است ممکن است آمریکایی‌ها برای ما سد و مانع درست کنند برای شرکت‌های دولتی و دولت و بخش خصوصی باید راه‌حل پیدا کند و باید راه‌حل جدید پیدا کند و نیازمندی‌های کشور و ملت بزرگ ما را تأمین کند.

روحانی افزود: ما در کنار بخش خصوصی هستیم، امروز روز گله‌گذاری نیست روز حمایت از همدیگر است باید همدیگر را کمک کنیم و تمام وزرایی که در زمینه تولید، واردات و صادرات نقش دارند از بخش خصوصی حمایت کنند و از بخش خصوصی کمک بگیرند چون آنها ممکن است راه‌حل‌های جدید داشته باشند و آن را اجرا کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: الان که تابستان است و ما به مردم می‌گوییم در آب و برق صرفه‌جویی کنند ما باید در خط مقدم باشیم، دولت، ادارات و وزارتخانه‌های ما در خط مقدم باشند، من از وزرا خواهش می‌کنم و از آنها می‌خواهم و ابلاغ می‌کنم تمام زیرمجموعه‌تان امسال آب و برق‌شان را در سه ماهه تابستان کنترل کنند. اگر بالاتر از پارسال بود مسئول آن بخش را عوض کنید و الان به آنها ابلاغ کنید. خودمان باید راه صرفه‌جویی را پیدا کنیم، ما همه دولتی‌ها به مردم اعلام کنند از امروز برای خدمت به مردم یک ساعت به کار موظفمان داوطلبانه اضافه می‌کنیم. بنا بود ساعت 3 بروم 4 می‌روم و اگر 4 بنا بوده 5 می‌روم. اگر ما این کار را کردیم مردم پشت‌سر ما خواهند آمد اما اگر در این شرایط سخت بنا بود سر ساعت 4 اداره را ترک کنم 3:50 دقیقه ترک کردم معلوم است که احساس نمی‌کنیم در خط مقدم قرار داریم. 

وی ادامه داد: من می‌خواهم هم خدمات را بالا ببریم مخصوصاً آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و درمان، وزارت کشور، استانداری‌ها و دستگاه‌های مختلف، خدمات را تسهیل کنیم و ارزان‌تر بدهیم. اگر قیمتی می‌خواهد در خدمات بالا رود نباید امسال از حد تورم بالاتر رود. تورم ما باید تلاش کنیم تک‌رقمی بماند من می‌دانم در ماه‌های بعد خیلی سخت است اما می‌توانیم تلاش کنیم، تلاش کنیم و خدمات را بیش از تورم نباید بالا ببریم و این یعنی دولت از خودش آغاز کرده است.

روحانی ادامه داد: من خواهش می‌کنم همه فرهیختگان، دانشگاهیان، هنرمندان، آنهایی که مراجع اجتماعی هستند، تمام ورزشکاران به حمایت بیایند. امروز روزی نیست که چه ما و چه دیگران دنبال حاشیه‌سازی باشیم، من خواهش می‌کنم تمام دستگاه‌های دولتی با مردم مرتب حرف بزنید و از مردم کمک بگیرید اما به حاشیه‌ها جواب ندهید آنچه مربوط به اقتصاد می‌شود خوب جواب دهید چون روی اعتماد و زندگی مردم مؤثر است؛ حالا در فضای مجازی خوشی و تفریح می‌کنند و ممکن است یک مسئولی را با یک زبانی برخورد کنند نرنجیم مهم نیست مردم خودمان هستند اما اگر کسی می‌خواهد اخلال کند و تشویش افکار عمومی کند و آنها را ناامید کند پاسخ دهیم، روابط عمومی‌ها امروز یک مسئولیت سنگین‌تری بر دوش دارند. همان لحظه که حرفی گفته می‌شود و نارواست آنی پاسخ و جواب دهیم. مردم بدانند و وقتی مردم بدانند حمایت می‌کنند و در کنار ما می‌آیند.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر مشکل ما و فشار ما فقط خارجی باشد که آمریکا و صهیونیسم به ما فشار می‌آورند و خارجی‌ها فشار می‌آورند حتماً ما موفق می‌شویم اما اگر فشار خارجی با فشار داخلی توأم شود دیگر خطر و فشار نیست مهلک است و می‌تواند ضربه سنگین به کشور وارد کند. در داخل همه متحد باشیم کنار هم قرار بگیریم، گله‌ها را کنار بگذاریم. در این شرایط و با شجاعت کار کنیم ما الان در یک صحنه مبارزه قرار داریم نترسیم که فردا چه می‌شود. ما مصوبه‌ای را گذراندیم که دستگاه‌های نظارتی قبل از عمل دستگاه‌های اجرایی و حین عمل وارد نشوند و این ابلاغ شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: مردم ما باید احساس کنند زندگی ضروری روزمره‌شان تامین می‌شود. آقای وزیر صمت باید با وضوح و صراحت به مردم بگوید چه اقلام جنس‌هایی به وفور تامین می‌شود و قیمتش تغییر نمی‌کند یا اگر تغییر کند در حد 4 یا 5 درصد است و اگر این اقلام نیاز به ارز دارد ما ارز آن را در هر شرایطی تامین می‌کنیم. 

وی افزود: صمت ثبت سفارش بانک مرکزی در ارزی که پرداخت می‌کند باید به مردم اطلاع دهد باید در سایت‌ها به مردم بگویید چه کاری،‌چه مقدار ارز 4200 تومانی داده‌ایم. ما به تنهایی قادر نیستیم که کنترل کنیم و باید از مردم کمک بگیریم. مردم می‌توانند کمک ما باشند و نظارت کنند و لذا بگذارید مردم بفهمند که چه کسی برای چه کاری پول گرفته است و همچنین باید قیمت جهانی کالاها به مردم گفته شود. با دلار 4200 تومانی قیمت کالاها را حساب کنید و به مردم بگویید تا همه مطلع شوند. 

رئیس جمهور اظهار داشت: باید ما به مردم بگوییم که مخصوصا در ابتدای سال 97 به چه کسی و با چه قیمتی و برای چه کالایی ارز داده‌ایم و فرد مورد نظر چه مقدار کالا وارد می‌کند.

روحانی خاطرنشان کرد: مردم نباید برای مواد مصرفی روزمره‌شان همچون غذا و دارو دغدغه داشته باشند باید این دغدغه را برطرف کنیم و این وظیفه و رسالت ما است و شما مسئولین باید از مردم استمداد بجوئید و آنها باید کمک کنند و البته مردم بی‌تردید کمک می‌کنند. 

وی افزود:ما در برابر فشارهای بیرون نباید عصبانی شویم و نباید عجله کنیم و نباید سست شویم بلکه باید قاطع و محکم ایستادگی کنیم، من شک ندارم که اگر همه باهم باشیم و با تدبیر عمل کنیم و در کنار هم باشیم از این وضعیت عبور می‌کنیم. 

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در زمان جنگ شبی پیش آمد من مطلع شدم که در سراسر کشور شرایط ما به گونه‌ای است که یک سیستم پدافند هوایی موشکی ما (هاگ) بیشتر نمی‌تواند کار کند و این به این خاطر بود که قطعات حساس و خاصی بود که ما آنها را مصرف کرده بودیم و تمام شده بود. خیلی پیرامون این موضوع مشورت کردیم و به من گفتند این کار هیچ راهی ندارد مگر اینکه خودت بنویسی و مسئولیتش را بپذیری که تمام سایت‌‌ها خاموش شود و یک سایت به نوبت کار کند  می‌دانستم اگر بامقام بالاتر هم مشورت کنم او هم با مشکل مواجه می‌شود و من این مسولیت را برعهده گرفتم و نوشتم و امضا کردم و ابلاغ کردم.

روحانی خاطرنشان کرد: در جریان این کار حتی سیستم پدافندی‌ که برای زندگی امام و برای حفظ ایشان کار می‌کند من ناچار شدم بگویم خاموش شود و ما با احتمالاتی که برای وجود خطر در مناطق مختلف می‌دادیم سامانه‌ها آن منطقه را روشن و سامانه دیگر مناطق را خاموش می‌کردیم. 

وی افزود: ما روزهای سختی را داشتیم،‌ریسک‌های بزرگی را پذیرفتیم ، من اگر می‌خواستم ریسک نپذیرم ممکن بود حادثه‌ای رخ دهد و به من بگویند چرا این کار را کردی اما این ریسک را به عنوان فرمانده قبول کردم و شبها هم به خاطر نگرانی نمی‌خوابیدم اما با توکل به خدا و ایثار دانشمندان از این وضعیت عبور کردیم. 

رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما امروز باید خودمان را آماده کنیم و تمام شرکت‌های دانش‌بنیان امروز باید یک احساس وظیفه سنگینی داشته باشد. 

روحانی خاطرنشان کرد: امروز ممکن است کاری را که تا دیروز شش ماه برای  آن تحقیق می‌کردیم تا به نتیجه می‌رسید امروز لازم است این شش ماه به سه یا چهار ماه تقلیل یابد. همه باید به صحنه بیاییم برای اینکه بتوانیم مقابله کنیم.

وی افزود:‌ فکر نکنید اگر یک رئیس جمهوری امروز تمام مقررات بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و به تمام مسلمانان جهان ظلم می‌کند بدون پاسخ خواهد ماند و پاسخش را روزی خواهد دید اینگونه نیست که این زخم برای ما باشد. اما ما سرمایه‌ای داریم که ترامپ ندارد. ما خدایی را بالای سر داریم و امید به رحمت خدا داریم و اگر خدا ما را یاری کند هیچکس بر ما پیروز نمی‌شود. 

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر احساس ما مسئولین اجرایی این باشد که در خط مقدم هستیم اگر تولیدکنندگان این احساس را داشته باشند که امروز بار مسئولیت بر دوش آنها است، اگر تمام کسانی که در زمینه اقتصاد تلاش می‌کنند احساس کنند که ما امروز در برابر یک قلدر ایستاده‌ایم و باید پیروز شویم تردید نکنید خداوند ما را پیروز می‌کند و ما با افتخار از مشکلات و  این مقطع حساس تاریخی با افتخار عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول