اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی:

مجلس عملکرد دولت را مورد پایش قرار دهد/ رئيس جمهور وزرای ناکارآمد را بركنار كند

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید عملکرد دولت و کابینه را مورد پایش قرار دهد، گفت: دولت باید با قاطعیت با خاطیان برخورد كند.

مجلس عملکرد دولت را مورد پایش قرار دهد/ رئيس جمهور وزرای ناکارآمد را بركنار كند

حسن بهرام‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه مسائل و مشکلات پیش آمده در اقتصاد از دو منظر باید به آن نگریسته شود، اظهار کرد: نگاه اول مربوط به برجام و آینده آن و دیگری مربوط به دولت مربوط است.

وی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام باعث به وجود آمدن جو روانی در جامعه شد هر چند که تحریم‌ها هنوز آغاز نشده است، افزود: متأسفانه در شرایط پیش آمده دولت نظارت لازم را ندارد و به نوعی موضوع اقتصادی در جامعه رها شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند ماه گذشته شاهد نابسامانی در بازار افسارگسیخته ارز و دلار هستیم، عنوان کرد: این شرایط در بخش خودرو، مسکن و گرانی سایر اقلام نیز مشهود است که نیاز به نظارت و برخورد با خاطیان دارد.

* دولت باید با قاطعیت با خاطیان برخورد کند

وی با بیان اینکه دولت باید با قاطعیت هر چه تمام‌تر در بخش اقتصادی و در برخورد با خاطیان ورود پیدا کند، تصریح کرد: چگونه است که ما با مفسد فی‌الارض برخورد می‌کنیم اما با مفسد اقتصادی برخورد نمی‌شود در حالی که باید قانون با قاطعیت با آنها برخورد کند و یا آنها را زندانی کرده و یا به اشد مجازات برساند.

بهرام‌نیا با بیان اینکه اگر برخورد لازم با مفسدان اقتصادی صورت گیرد حساب کار دست سایرین می‌آید، گفت: از طرفی یک روز اعلام می‌شود که تعدادی خودروی قاچاق وارد شده و این در حالی است که دولت باید شفاف‌سازی کند، چنین مسائلی است که باعث رنجش خاطر عموم و باعث آشفتگی بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه معتقدم خود دولت نیز در این آشفته‌بازار مقصر است و لازم است نگاهی به تیم اقتصادی خود داشته باشد، ادامه داد: دولت باید افراد ناکارآمد را از کابینه خود خارج کرده و اگر نیاز به تذکر دارد در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد همانند مربی تیم فوتبال که جابه جایی اخراج بازیکنان را برای موفقیت در زمین انجام می‌دهد.

* رئیس جمهور باید در مقابل مشکلات و مسائل کشور پاسخگو باشد

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور شخص دوم این مملکت است و باید در مقابل مشکلات و مسائل کشور پاسخگو باشد، یادآور شد: دولت باید به صورت شفاف توضیحات لازم را برای مردم در رسانه بیان کند تا مردم در جریان موضوعات قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه دولت رسیدگی به مسائل را رها کرده و کسی هم پاسخگو نیست، افزود: در چنین شرایطی آشفته بازار به وجود می‌آید که دود آن به چشم مردم و نظام می‌رود.

بهرام‌نیا با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید به وظایف اصلی و نظارتی خود بپردازند و به مسائل تحقیق و تفحص ادامه دهند، گفت: قطعاً در شرایط فعلی نگاه حزبی در مجلس مطرح نیست و آن چیزی که برای نمایندگان اولویت دارد موضوع اقتصادی و معیشت مردم است.

وی افزود: باید فارغ از نگاه سیاسی همه نمایندگان ورود پیدا کرده و هر جا که نقطه ابهامی وجود دارد دولت و کابینه را مورد بازخواست قرار دهند.

* مجلس باید عملکرد دولت و کابینه را مورد پایش قرار دهد

وی با بیان اینکه مجلس باید عملکرد دولت و کابینه را مورد پایش قرار دهد، اظهار کرد: در چنین شرایطی مردم تا حدودی اقناع می‌شوند و به نوعی جامعه از این آشفتگی خارج می‌شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نظارت لازم در دولت، مجلس و قوه قضاییه وجود داشته باشد، گفت: قوه قضاییه باید با مفسدان اقتصادی برخورد کند و در کنار آن سایر قوا باید به وظیفه خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در بخش بازار ارز و دلار و سکه به یک ثبات برسیم، بیان کرد: بخشی از بی‌ثباتی به بیرون از مرزها مربوط است و دست‌هایی وجود دارد که باید نظارت و کنترل شوند.

بهرام‌نیا با بیان اینکه قطعاً دست‌هایی در کار است و بیگانگان و بدخواهان که در آن سوی مرزها هستند در این بی‌ثباتی دخیل هستند، تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری خزانه‌داری آمریکا اتاق فکر سیاستمداران آمریکایی شده که هر روز در حال توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه انتظار ما این است که وزارت امور خارجه در مسائل ورود پیدا کند، یادآور شد: با اقدام به موقع از اقدامات ظالمانه علیه کشور جلوگیری می‌‌شود.

*بالا رفتن قیمت سکه در جامعه التهاب ایجاد می‌کند

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از مواقع خود دولت به این مسائل دامن می‌زند، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه وقتی که از رسانه اعلام می‌شود که قیمت سکه به سه میلیون رسیده قطعاً در جامعه التهاب ایجاد می‌شود و مردم به سمت خرید سکه سوق داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید سیاستگذاری متعادل با جو روانی جامعه از سوی دولت اتخاذ شود تا شرایط پیش آمده را آرام کند، عنوان کرد: موضوعی که باید به آن توجه شود مربوط به دلارهایی که با ارز رقابتی و با مبلغ 4 هزار و 200 تومان از کشور خارج شد و حال باید نظارتی بر آنها شود.

بهرام‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: همه مسائل به صورت زنجیروار به هم ارتباط دارد و برای تعادل بخشی و ایجاد جو روانی آرام همه باید با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول