اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

وزیر خارجه جدید موریتانی در دیدار سفیر ایران اعلام کرد

آمادگی موریتانی برای توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها

اسماعیل ولد الشیخ وزیر خارجه جدید موریتانی در دیدار سفیر ایران نسبت به توسعه روابط با جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها اعلام آمادگی کرد.

آمادگی موریتانی برای توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد عمرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نواکشوت دیروز (چهارشنبه) ششم تیر ماه با «اسماعیل ولد الشیخ» وزیر خارجه موریتانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در فضای صمیمی انجام شد، وزیر خارجه موریتانی آمادگی خود را برای توسعه روابط خوب و سازنده با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

 

 

در این ملاقات که به عنوان معارفه  و تبریک انتصاب وزیر خارجه موریتانی انجام شد  اسماعیل ولد الشیخ با اشاره به مشترکات دینی و اجتماعی ایران و موریتانی گفت: ملت موریتانی از ابتدا نهضت امام خمینی را با علاقه و اهتمام پیگیری می‌کردند  و از آنجا که بر ولی خدا بودن امام خمینی باور داشتند توفیق ایشان را حتمی می‌دانستند.

وزیر خارجه موریتانی همچنین بر موضع مشترک دو کشور در قضیه فلسطین و برخی موضوعات مهم جهان اسلام  تاکید کرد و گفت: داشتن یک رابطه خوب و سازنده با جمهوری اسلامی ایران یک تصمیم حاکمیتی موریتانی است و رئیس جمهور و دولت  برای این رابطه و استمرار آن اهمیت زیادی قائل هستند.

ولد الشیخ با اشاره به دو بار سفر خود به تهران گفت: شخصا شاهد عظمت ملت ایران بودم که توانسته‌اند تحریم‌ها و محدودیت‌ها را تبدیل به فرصت کرده و به چنین جایگاهی برسند.

وی با اشاره به پیشرفت علمی و صنعتی کشور و پروژهای عظیمی که از نزدیک مشاهده کرده است، گفت: موریتانی با توجه به نیازهای خود از هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.

وزیر خارجه موریتانی با امیدواری نسبت به دیدار و گفت‌وگو با ظریف در آینده نزدیک، از پیام تبریک وزیر خارجه ایران تشکر و بهترین سلام‌ها و درودهای خود را به وی تقدیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول