اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

وزیر بهداشت اعلام کرد

طرح پزشک خانواده در فارس می‌ماند، اما متفاوت از قبل

وزیر بهداشت اجرای طرح پزشک خانواده را صرفه‌جویی در هزینه‌ها و در دسترس بودن خدمات خواند و از اجرای متفاوت این طرح تا پایان سال جاری خبر داد.

طرح پزشک خانواده در فارس می‌ماند، اما متفاوت از قبل

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی بعدازظهر امروز پس از آیین کلنگ زنی بیمارستان سیدالشهدای این شهرستان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درزمینهٔ اجرای طرح پزشک خانواده و نقص‌های این طرح و گلایه‌های برخی از مردم اظهار داشت: اجرای طرح پزشک خانواده در دولت دوازدهم، متفاوت از آن چیزی است که پیش‌ازاین اجرا می‌شد.

قاضی‌زاده هاشمی از کاهش محدودیت‌های این طرح سخن گفت و بیان داشت: باید بیاموزیم که اگر می‌خواهیم از تعرفه پایین‌تر برای دریافت خدمات استفاده کنیم (پرداخت 95 درصدی تعرفه‌ها در روستاها و 90 درصدی در شهرها توسط دولت)، باید از مسیر ارجاع حرکت کنیم.

وی افزود: افرادی که تمایلی به دریافت کمک دولتی ندارند محدود به این طرح نیستند.

وزیر بهداشت اجرای این طرح را صرفه‌جویی در هزینه‌ها و در دسترس بودن خدمات عنوان کرد و گفت: اگر بنا به این باشد که هر بیماری برای درمان مستقیم به شهرها و مراکز استان‌ها مراجعه کنند، نیازی به وجود پزشک در روستاها نیست و از طرف دیگر موجب هدر رفت منابع نیز می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با اشاره به سوال یکی از خبرنگاران به مشکل مردم درزمینهٔ فرم ارجاع و نیاز به مراجعه به چند متخصص و مشکلات این‌چنینی عنوان داشت: این اشکال در اجرا وجود داشت اما شرایط در حال تغییر است و با الکترونیکی شدن فرم‌ها، در صورت تشخیص پزشک به صدور فرم ارجاع، به‌صورت سیستمی مراحل نوبت‌گیری و هماهنگی با پزشک متخصص فراهم می‌شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مسیری که اکنون در استان گلستان به شرحی که عنوان شد، تا پایان سال، در پنج استان دیگر مستقر و اجرا می‌شود که استان فارس یکی از این استان‌ها است.

قاضی‌زاده همچنین به افتتاح بیمارستانی مجهز در کامفیروز اشاره کرد و گفت: کلنگ زنی بیمارستان سیدالشهدای اقلید از دیگر برنامه‌های سفر به استان فارس بود که امیدوارم عملیات اجرایی این بیمارستان 300 تختخوابی، هرچه زودتر آغاز شود.

وی به بازدید از بیمارستان 100 تختخوابی ولیعصر (عج) اقلید اشاره کرد و امکانات موجود در این بیمارستان را نسبتاً مطلوب خواند و گفت: طبیعی است که ساخت بیمارستان جدید در این شهرستان نشان از کمبودها و عدم وجود امکانات کافی است که می‌کوشیم در قالب بیمارستان جدید جبران شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول