اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

العربیه: خیانت نیروهای «طارق صالح» باعث شکست عملیات در الحدیده یمن شد

یکی از مهمانان شبکه تلویزیونی العربیه گفت که ملحق شدن یکی از فرماندهان تحت امر «طارق صالح» به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در الحدیده منجر به شکست عملیات در ساحل غربی این کشور شد.

 العربیه: خیانت نیروهای «طارق صالح» باعث شکست عملیات در الحدیده یمن شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال ناکامی و شکست نیروهای متجاوز ائتلاف عربستان سعودی، شبکه «العربیه» این کشور از «خیانت» برخی از فرماندهان مورد حمایت این ائتلاف خبر داد.

این شبکه در برنامه خبری دیشب خود میزبان «علی التواتی»، سرگرد بازنشسته و کارشناس مسائل نظامی عربستان سعودی بود.

این نظامی سعودی طی این برنامه تلویزیونی گفت که یکی از فرماندهان و افسران به نام «ابو زید» در درگیری‌های فرودگاه «الحدیده» خود را تسلیم نیروهای انصار الله و ارتش یمن کرد که این مسئله به نبرد الحدیده شوک وارد کرد.

مهمان شبکه العربیه گفت: «بعد از این حادثه، نیروهای تحت امر ابوزید با نیروهای جدید جایگزین شدند».

به گزارش وبگاه خبری «مراسل‌نت»،‌ فرمانده مذکور از نیروهای تحت امر «طارق محمد عبدالله صالح»، برادر زاده رئیس جمهور معدوم یمن بوده است که بعد از جدا شدن از نیروهای صالح خود را تسلیم نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کرده است.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی در بیانیه‌ای که در همین ارتباط منتشر کرده، فرمانده جدا شده از نیروهای متجاوز ائتلاف عربستان را «احمد محمد عبده زید» معرفی کرده که از برجسته‌ترین فرماندهان نظامی نیروهای یمنی مورد حمایت سعودی و اماراتی بود.

او بعد از جدا شدن از ائتلاف عربستان اعتراف کرده که گردان‌های نظامی وابسته به این ائتلاف در جبهه الحدیده تار و مار شدند؛ به‌گونه‌ای که از گردان کاملا مجهز و مسلح «المطرعی» که در این جبهه می‌جنگید، بیش از ۵۰ نیرو باقی نمانده است.

این فرمانده همچنین گفت که گردان ۵۰۰ نفره دیگری نیز به فرماندهی «سمیر المسقری» نیمی از نیروهای خود را از دست داده و برخی از نیروهای باقی‌مانده نیز از صحنه نبرد فرار کرده‌اند.

بیش از دو هفته از آغاز عملیات ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در اطراف شهر الحدیده یمن می‌گذرد؛ با این حال این عملیات در عمل دستاورد قابل ذکری نداشته است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول