اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

«خلیفه حفتر» از کنترل کامل نیروهایش بر « درنه» لیبی خبر داد

فرمانده ارتش لیبی اعلام کرد که نیروهای تحت امر «خلیفه حفتر» به طور کامل کنترل شهر «درنه» واقع در شرق این کشور را در اختیار گرفتند.

«خلیفه حفتر» از کنترل کامل نیروهایش بر « درنه» لیبی خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق آخرین خبرها از درگیری‌ها در شهر «درنه»، نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر» توانستند این شهر را تحت کنترل خود درآوردند.

خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی اعلام کرد که نیروهای تحت امرش در شهر درنه به صورت کامل «تروریست‌ها» را شکست دادند و کنترل شهر را به دست گرفتند.

او گفت: «الحمدلله نیروهای مسلح به طور کامل درنه را به کنترل درآوردند. امروز به رغم حضور تروریست‌ها و حامیان آنها، با پیروزی شما پرچم تروریسم پایین کشیده شد و پرچم صلح و آرامش جای آن را گرفت».

نیروهای تحت فرماندهی حفتر از ماه گذشته عملیات برای کنترل این شهر را آغاز کردند و ۱۵ خرداد هم خبرها حاکی بود که این نیروها بر ۷۵ درصد از شهر مسلط شدند.

شهر درنه فوریه سال ۲۰۱۱ همزمان با سرنگونی حکومت «معمر القذافی»، به اشغال گروه موسوم به «مجلس شوری مجاهدی درنة» وابسته به گروه القاعده درآمده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول