اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

رئیس سازمان حج و زیارت:

اجازه نمی‌دهیم حج تحت‌ شعاع روابط سیاسی قرار گیرد

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ما موضوع حج را از تعاملات سیاسی ایران و عربستان جدا کرده‌ایم، گفت: تمامی امور امنیتی انجام شده و اجازه نمی‌دهیم با جوسازی‌های رسانه‌ای، حج تحت‌ شعاع روابط سیاسی قرار گیرد.

اجازه نمی‌دهیم حج تحت‌ شعاع روابط سیاسی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تمامی برنامه‌های حج امسال صورت گرفته است، گفت: ما موضوع حج را از تعاملات سیاسی ایران و عربستان جدا کرده‌ایم و تمامی امور امنیتی انجام شده و اجازه نمی‌دهیم با جوسازی‌های رسانه‌ای، حج تحت‌الشعاع روابط سیاسی قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم حضور زائران خانه خدا در جلسات توجیهی خاطر نشان کرد: مدیران کاروان‌ها باید به برپایی جلسات حج اهتمام داشته و تمامی مسائل را برای زائران تشریح کنند تا آن‌ها با اطلاع از قوانین و مقررات کشور عربستان و روابط سیاسی دو کشور، حج را به خوبی برگزار کنند.

محمدی با بیان اینکه هزینه‌های حج امسال روند صعودی خاصی نسبت به سال‌های گذشته نداشته است، گفت: گرانی قیمت حج تمتع و اختلاف قیمت کاروان‌ها دلایل گوناگونی دارد که یکی از آن ها تفاوت قیمت هتل‌های محل اسکان و دیگری اعمال ارزش افزوده پنج درصدی توسط عربستان است در حالی که در گذشته این ارزش افزوده اعمال نمی‌شد؛ البته ما امسال با وجو نوسانات ارز، حج را با ارز  سه هزار و 900 تومانی قیمت‌گذاری کردیم اما سال گذشته ارز سه هزار و 200 تومان تعین شده بود.

رئیس سازمان حج و زیارت به تفاوت قیمت پنج میلیون تومانی کاروان‌های حج 97 اشاره کرد و افزود: هزینه حج تمتع امسال از 13 میلیون و 500 هزار تومان تا 18 میلیون و 500 هزار تومان متغییر است و مهم‌ترین دلیل تفاوت قیمت نیز اختلاف هزینه هتل و سطح خدمات است که البته طول مدت حضور حجاج برای حج تمتع تاثیری بر قیمت سفر ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین سنی زائران حج تمتع امسال 56 سال است، تصریح کرد: امسال بیشتر زائران خانه خدا از قشر روستایی و زحمت‌کش هستند که امیدواریم امسال با حضور این عزیزان حج خوبی برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول