اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون دادگستری گلستان بیان کرد

ثبت‌نام 14 درصد از مردم گلستان در سامانه «ثنا»/ 70 درصد از ابلاغ‎های قضایی در گلستان به شکل الکترونیکی صورت می‎گیرد

معاون آمار، فناوری و اطلاعات دادگستری گلستان با بیان اینکه 14 درصد از مردم استان در سامانه «ثنا» ثبت‌نام کرده‎اند گفت: 70 درصد از ابلاغ‎های قضایی در گلستان به شکل الکترونیکی صورت می‎گیرد.

ثبت‌نام 14 درصد از مردم گلستان در سامانه «ثنا»/ 70 درصد از ابلاغ‎های قضایی در گلستان به شکل الکترونیکی صورت می‎گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محسن رسولی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران استان با اشاره به مزایای ابلاغ الکترونیک«ثنا» اظهار کرد:ابلاغ از ابتدای تشکیل عدلیه و دادگستری به شکل سنتی و کاغذی صورت می‎گرفت در واقع ابلاغ یکی از اساسی‎ترین فرایندها در دادگستری است چرا که اگر ابلاغ به درستی انجام نشود جلسه دادگاهی نیز تشکیل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در گذشته برای صدور ابلاغ به مخاطب از مأموران انتظامی و بعد از سربازان وظیفه استفاده می‎شد که این امر به دلیل ناآگاهی سرباز وظیفه از اهمیت اوراق قضایی مشکلاتی را در روند ابلاغ ایجاد می‎کرد.

معاون آمار، فناوری و اطلاعات دادگستری گلستان ادامه داد: اوراق قضایی با درجه اهمیتی که داشت اما در زمان ابلاغ دیگران نیز از آن آگاه می‎شدند و موجب هتک حیثیت فرد در محل سکونت خود می‎شد از طرفی به دلیل استفاده از کادر نامجرب برای ابلاغ هزینه‎های زیادی برای ابلاغ صحیح صورت می‎گرفت از این رو مسوولان دستگاه قضا به فکر ایجاد یک سامانه الکترونیک افتادند تا مشکلاتی از این دست رفع شود.

رسولی در خصوص چگونگی ابلاغ در سامانه الکترونیک گفت: در فضای مجازی  هر فرد باید یک حساب داشته باشد تا دریافت کننده یکسری اطلاعات باشد بنابراین برای انجام ابلاغ قضایی ناچار شدیم یک صندوق پستی قضایی برای این امر اختصاص دهیم بدون آنکه کسی از ابلاغ و موضوع آن آگاه باشد.

وی اضافه کرد: در ابلاغ الکترونیک چون فرد یک حساب کاربری برای خود ایجاد می‎کند ابلاغ به حساب کاربری فرد ارسال و ابلاغ قانونی می‎شود اگر مخاطب ابلاغ را مشاهده نکند رأی دادگاه غیابی خواهد شد، با فاصله زمانی 72 ساعت سه تا پنج بار پیام برای فرد ارسال می‎شود اگر فرد ابلاغ را مشاهده کند نتیجه‎اش در سامانه ثبت می‎شود که فرد ابلاغ را مشاهده کرده است در واقع از نگاه سامانه الکترونیک به محض آنکه روی ابلاغ کلیک شود پیامی مبنی بر مشاهد ابلاغ ارسال خواهد شد.

معاون آمار، فناوری و اطلاعات دادگستری گلستان با بیان اینکه در گذشته 90 درصد از ابلاغ‎ها به شکل غیرواقعی بود، اذعان کرد: در حال حاضر بیش از 70 درصد از ابلاغ‎ها مشاهده می‎شود از طرفی با تمام دهیاری‎ها در روستا از سوی استانداری هماهنگی ایجاد شده تا روستاییان بتوانند ابلاغیه‎های خود را از دهیاری دریافت کنند.

انتهای پیام/83017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول