اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز:

روزانه 20 نفر در شیراز می‌میرند/ ارجاع لایحه ساماندهی اتومبیل‌های حمل متوفی به شورای شهر

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: به‌طور متوسط میانگین فوتی‌های شهر شیراز در روز20 نفر است.

روزانه  20 نفر در شیراز می‌میرند/ ارجاع لایحه ساماندهی اتومبیل‌های حمل متوفی به شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی ناصری صبح امروز در سی و هفتمین نشست کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با موضوع وضعیت فعالیت خودرو‌های حمل متوفیان اظهار داشت: با احتساب روزانه 20 فوتی در شهر شیراز 60 خودرو حمل متوفی وجود دارد که به ازای هر فوتی 3 خودرو برای انتقال متوفیان به دارالرحمه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای همدردی روحی و روانی با بازماندگانی که به هر عللی یکی از بستگان و نزدیکان خود را از دست می‌دهند راه‌اندازی سامانه 1530 ضروری بوده است، افزود: با راه‌اندازی این سامانه نحوه کیفیت، سرعت عمل رانندگان از زمان حمل متوفی از بیمارستان و یا صحنه حادثه و واریز وجهی که پرداخت می‌شود به اطلاع مخاطبان رسانده می‌شود.

ناصری تصریح کرد: نبود سیستم روشنایی، تابلو راهنمایی و رانندگی و طرح یکپارچه حمل متوفی از پل سعدی به‌طرف آرامستان شیراز، مشخص نبودن تعرفه حمل و رسیدن به استاندارد‌های جهانی و کشوری ازجمله خواسته‌های خانواده‌های متوفیان است.

وی بیان داشت: برای رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از آلودگی‌ها، خودرو‌های حمل متوفی با آسیب‌دیدگانی که به اورژانس منتقل می‌شوند باید مجزا باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: برای ارائه خدمات به خانواده متوفیان کارگروه‌ی متشکل از معاونت خدمات شهری، حمل‌ونقل ترافیک، مدیریت آرامستان‌ها، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، رئیس اتاق اصناف، سازمان حمل‌ونقل بار، پلیس راهور و نیز نماینده هیأت امنای مجتمع حمل متوفیان تشکیل‌ شده است.

ناصری ابراز داشت: درمدت یک ماه آینده لایحه ساماندهی خودرو‌های حمل متوفی و نرخ‌نامه‌ها به کمیسیون سلامت شورای شهر ارجاع و در صورت تصویب در صحن علنی شورا موردبررسی قرار می‌گیرد.

محمدرضا چراغی رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شیراز نیز در این نشست اظهار داشت: نرخ مصوب حمل متوفی درون‌شهری در سطح شهر شیراز و در محدوده شهری با حداکثر کار 2 ساعت 85 هزار تومان است و نیز مازاد بر زمان تعیین‌شده حمل متوفی به آرامستان در هر ساعت 20 هزار تومان اضافه می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این نشست گفت: صلاحیت خودرو‌های حمل متوفی باید از سوی سازمان آرامستان‌ها و دانشگاه شیراز برابر با استاندارد‌های ارائه‌شده موردبررسی قرار گیرد.

محمدرضا محمدحسن پور بیان کرد: ساماندهی خودرو‌های حمل متوفی در چارچوب مقررات از سوی متولیان و دستگاه‌های مرتبط از دیگر برنامه‌های اجرایی معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول