اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

فرمانده انتظامی گلستان تاکید کرد

ضرورت تلاش جهاد کشاورزی در حذف فرهنگ غلط آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی/ پلمب دفتر «اسنپ» با دستور قاضی انجام شد

فرمانده انتظامی گلستان بر ضرورت تلاش جهاد کشاورزی در حذف فرهنگ غلط آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی تاکید کرد.

ضرورت تلاش جهاد کشاورزی در حذف فرهنگ غلط آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی/ پلمب دفتر «اسنپ» با دستور قاضی انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌اکبر جاویدان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص فراهم بودن بستر خرید و فروش سلاح غیرمجاز در استان، لزوم ورود پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی در استان و پلمپ دفتر اسنپ در گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: در حوزه سلاح غیرمجاز متاسفانه بخشی از جرائمی به خصوص جرائم خشن با سلاح بخصوص سلاح‌های غیرمجاز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ما هم این نگرانی را در استان داریم و اقدامات پلیس در بحث کشف سلاح غیرمجاز و نظارت بر افراد دارای مجوز حمل سلاح خوب بوده و کشفیات خوبی در این عرصه داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: هیچ پرونده‌ای در استان وجود ندارد که با سلاح جرمی رخ داده باشد و ما مجرم یا مجرمان را شناسایی و دستگیر نکرده باشیم و تمامی افراد مجرمی که با سلاح مرتکب جرم بخصوص جرائم خشن شده‌اند شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

جاویدان گفت: احساس نمی‌کنم پلیس قصور یا کم‌کاری کرده باشد بلکه باید فرهنگ استفاده از سلاح را اصلاح کنیم و با اقدامات فرهنگی، مشکلات در این بحث را حل کنیم و مردم را آگاه کنیم که نگهداری از سلاح غیرمجاز جرم تلقی می‌شود و افراد دارای سلاح مجاز سلاح خود را در اختیار کسی قرار ندهند و باید دستگاه‌های فرهنگ‌ساز در این بخش نیز وارد شوند.

وی درخصوص آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی و نقش پلیس در این بخش گفت: ما بایستی نفر را ببینیم و اگر جرم مشهود باشد ما حق ورود داریم.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: متاسفانه این فرهنگ غلط در استان گلستان و برخی از سایر استان‌ها وجود دارد که ما در برخی موارد تشکیل پرونده‌ هم داده‌ایم اما برخورد خوبی با این افراد صورت نگرفته است.

جاویدان بیان کرد: از سوی دیگر صاحب یا صاحبان زمین مشخص هستند و اگر بقایای محصولات یک زمین کشاورزی آتش می‌گیرد شناسایی عاملان آن امکان‌پذیر است چون صاحب زمین مشخص است.

وی اضافه کرد: من احساس می‌کنم بیشتر از اینکه ما اقدامات حاکمیتی لازم داشته باشیم، اقدامات اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی نیاز است و می‌طلبد دوستان در سازمان جهاد کشاورزی اقدامات گسترده‌تری را در این بخش انجام دهند و زمان و انرژی بیشتری را در راستای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی صرف کنند.

فرمانده انتظامی گلستان در خصوص علت پلمب دفتر تاکسی اینترنتی «اسنپ» در گرگان، تاکید کرد: مجوز قانونی ندارند و پلمب با دستور مقام قضایی صورت گرفته و کماکان پلمب است و اگر مجوز فعالیت بگیرند ما مشکلی با فعالیت مجموعه‌های دارای مجوز نداریم.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول