اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور خبر داد

بیمه کارگران ساختمانی ثبت‌نام کننده در سامانه پالایش بیمه تأمین اجتماعی/طراحی نرم افراز آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: مه کارگران ساختمانی که در سامانه پالایش بیمه تأمین اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند تا پایان سال آینده بیمه‌شده و از مزایای آن برخوردار خواهند شد.
.

بیمه  کارگران ساختمانی ثبت‌نام کننده در سامانه پالایش بیمه تأمین اجتماعی/طراحی نرم افراز آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از اراک، اکبر شوکت عصر امروز در همایش انجمن صنفی استان‌های مرکزی کشور در یاتان ساوه اظهار کرد: نداشتن امنیت شغلی و اشغال فرصت‌های شغلی از سوی اتباع بیگانه مهم‌ترین دغدغه کارگران ساختمانی است و هم‌اکنون اتباع بیگانه حدود 50 درصد فرصت‌های شغلی در بخش کارگران و استادکاران ساختمانی را اشغال کرده‌اند به‌نحوی‌که منجر به بیکاری این قشر شده است.

وی اظهار کرد: از آنجایی که اتباع بیگانه با دستمزد پائین و باکیفیت نامناسب در این بخش مغول فعالیت هستند، ازاین‌رو برخی کارفرماها ترجیح دادند تا از آنان برای ساختمان‌سازی استفاده شود.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور  بیان کرد: برای رفع این مشکل، جلسات متعددی با مسئولان مربوطه برگزار و مقرر شد تا از به‌کارگیری اتباع بیگانه در استادکاری ساختمان مانند گچ کار استفاده نشود و آنان در کارخانه‌هایی مانند سنگ‌بری و کاشی مشغول فعالیت باشند.

شوکت گفت: این امر در راستای برقراری عدالت اجتماعی و احترام به حقوق کارگران ساختمانی انجام می‌شود و اتباع بیگانه نباید به‌عنوان استادکار در بخش تخصصی ساختمان فعالیت کنند.

وی نداشتن الزام برای عقد قرارداد کار از سوی پیمانکار برای کارگران را از دیگر دغدغه‌های این قشر دانست و افزود: با انجام این مهم، شاهد ارتقای کیفیت خدمات، شفاف‌سازی و امنیت شغلی شاغلان بخش ساختمان خواهیم بود.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: نرم‌افزار آموزش‌ ایمنی برای کارگر، کارفرما، پیمانکار و مهندسان ناظر ساختمان با همکاری انجمن‌های صنفی و وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی طراحی‌شده و امیدواریم با تعامل تأمین اجتماعی، این آموزش‌ها به‌عنوان یکی از الزامات قانونی بیمه پردازی به کارگران ساختمانی ارائه شود.

وی با اشاره به نقش برجسته آموزش در کاهش حوادث ساختمانی افزود: بیش از 80 درصد حوادث و سوانح ساختمانی با برگزاری دوره‌های آموزشی، فرهنگ‌سازی و کنترل و نظارت کاهش می‌یابد.

شوکت اظهار کرد: هم‌اکنون 400 انجمن صنفی کارگران ساختمانی با بیش از یک‌میلیون عضو در کشور وجود دارد.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور با اشاره به این‌که هم‌اکنون انجمن صنفی کارگران ساختمانی از بزرگ‌ترین تشکل‌های کارگری به شمار می‌رود، بیان کرد: این قشر از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند که حمایت جدی از آنان وظیفه دولت است و تعامل و همکاری سازنده آنان نقش بسزایی در ارتقا و بهبود وضعیتشان دارد.

وی گفت: همه کارگران ساختمانی که در سامانه پالایش بیمه تأمین اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند تا پایان سال آینده بیمه‌شده و از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

شوکت با اشاره به این‌که انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی سه قانون مهم را به تصویب مجلس شورای اسلامی رسانده‌اند، افزود: این امر در راستای حمایت از کارگران اجراشده است به‌نحوی‌که در سال 85، فقط 10 درصد کارگران شاغل ساختمانی از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار بودند.

وی ادامه داد: در این خصوص هر کارفرمایی که نیاز به کارگر و استادکار ساختمانی داشته باشد، باید پس از ثبت‌نام در سامانه انجمن و تقاضای نیرو به این امر مبادرت کند که این مهم در راستای برقراری امنیت شغلی، کاهش شکایات کارگران با کارفرمایان و جلوگیری از به‌کارگیری اتباع بیگانه صورت گرفته است.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور  رتبه‌بندی استادکاران، ارتقای مهارت کمی و کیفی کارگران و استادکاران ساختمانی و بهبود اوضاع کسب‌وکار را از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه عنوان کرد و گفت: در این سامانه اتباع بیگانه نمی‌توانند ثبت‌نام کنند و کارفرما و کارگر ساختمانی ملزم به تسویه‌حساب برای دریافت پایان کار هستند.

شوکت انجمن صنفی کارگران ساختمان ساوه را جزء برترین و سالم‌ترین انجمن‌های صنفی کشور دانست و گفت: اعضای این انجمن برای ارتقای امنیت شغلی اعضا تلاش می‌کنند و در این خصوص از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور با اشاره به برگزاری این همایش تصریح کرد: این همایش با حضور اعضای پنج استان همدان، لرستان، مرکزی، قزوین و البرز در روستای یاتان ساوه به‌منظور تبادل اطلاعات و ارائه آموزش‌های لازم پیرامون رعایت نکات ایمنی در ساختمان‌سازی و کاهش حوادث کار و ارتقای امنیت شغلی برای کارگران ساختمانی آشنای با حقوق کارفرمایان و کارگران برگزار شد.

دولت‌ها بیش از 150 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکارند

  دبیر اجرائی خانه کارگر استان مرکزی نیز گفت: سازمان تأمین اجتماعی حیات خلوت دولت‌ها بوده و مهمانان ناخوانده بسیاری بر سر سفره تأمین اجتماعی نشسته و اینک دولت‌ها بیش از 150 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار می‌باشند.

 داود میرزائی با اشاره به این‌که مهم‌ترین خواسته و مطالبه کارگران صیانت و حفظ  سازمان تامین اجتماعی است، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک سرمایه بین النسلی و حق‌الناس است و نباید هیچ‌گونه دست‌درازی در آن صورت گیرد.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون 42 میلیون نفر زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، اظهار کرد: جامعه کارگری باید از خدمات این سازمان در بخش‌های مختلف بیمه‌ای و درمان و بازنشستگی بهره‌مند شوند، اما متأسفانه نفوذ برخی دولتمردان در دولت‌های قبلی، منابع را در سازمان تأمین اجتماعی به غارت بردند.

دبیر اجرائی خانه کارگر استان مرکزی بابیان این‌که مقام معظم رهبری همواره بر حفظ و ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از تولید تأکید کرده‌اند، ادامه داد: کارگران ستون اصلی اقتصاد و تولید کالا ملی هستند و باید از آنان حمایت کرد.

میرزایی ضمن نگرانی از برخی تصمیمات اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه مسائل کارگری گفت: این امر در تضاد با منافع و مصالح جامعه کارگری و مصالح نظام است.

وی با اشاره به مصوبه گذشته مجلس شورای اسلامی که باعث شد منابع درمان سازمان تأمین اجتماعی به شکلی قانونی به تاراج رفته و ضربه سنگینی به استقلال آن وارد کند، افزود: پرداخت هزینه درمان طرح تحول سلامت از جیب کارگران نمونه‌ای از تضعیف و نابودی سازمان تأمین اجتماعی است.

دبیر اجرائی خانه کارگر استان مرکزی تصریح کرد: کوتاهی دست دلالان در حوزه تولید و اشتغال باعث رونق و حمایت از نیرو و کالای ایرانی می‌شود.

میرزایی با اشاره به طرح حذف ماده 41 قانون تأمین اجتماعی اظهار کرد: اجرای این ماده درواقع به‌نوعی گام بلند برداشتن برای ورشکستگی زودهنگام سازمان تأمین اجتماعی است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی با تحت پوشش قرار دادن 42 میلیون نفر، بار سنگینی از دوش دولت برداشته و ماهانه 7 هزار میلیارد تومان برای حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران و حوزه درمانی این اقشار پرداخت می‌کند و با کوچک‌ترین چالشی باید منتظر ابر چالش برای نظام بود.

 دبیر اجرائی خانه کارگر استان مرکزی گفت: سازمان تأمین اجتماعی حیات خلوت دولت‌ها بوده و مهمانان ناخوانده بسیاری بر سر سفره تأمین اجتماعی نشسته و اینک دولت‌ها بیش از 150 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار می‌باشند.

میرزایی تصریح کرد: دولت مکلف است بخشی از این بدهی‌ها را پرداخت نمایند ولی متأسفانه نه‌تنها این بدهی پرداخت‌نشده بلکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیچ نظارتی بر مصوبات و قوانین ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول