اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری انتقاد کرد

نبود متولی واحد برای اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های بسیاری متولی اجرای طرح‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان هستند، اما متأسفانه شاهدیم برخی از این برنامه‌ها خروجی مناسبی ندارند، بنابراین لازم است یک متولی واحد برای اجرای این طرح در نظر گرفته شود.

نبود متولی واحد برای اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری و مسؤول کانون‌های مساجد استان با موضوع آغاز طرح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

جواد کارگران دهکردی در این نشست با بیان اینکه طرح آسمانی‌ها هرساله با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود، گفت: کشف استعدادهای جوانان و نوجوانان، جذب جوانان به مسجد، احیای کارکردهای مساجد و تقویت مبانی دینی و اعتقادی از اهداف برگزاری طرح غنی‌سازی اوقات فراغت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به‌دنبال برنامه‌ریزی مناسب جهت غنی‌سازی اوقات فراغت با هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، کمیته امداد و فنی و حرفه‌ای برای اجرای هرچه بهتر این طرح هستیم.

وی جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و احیای کارکردهای مسجد را از محورهای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد عنوان کرد و افزود: طرح اوقات فراغت در مساجد بر اساس سند تحول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برنامه‌ریزی شده است.

کارگران با بیان اینکه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در چهارمحال و بختیاری یکم تیرماه آغاز می‌شود و تا 19 مهرماه ادامه دارد؛ اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود 15 هزار و 500 نفر در این طرح شرکت کنند و افتتاحیه استانی این طرح شانزدهم تیرماه در حسینه اعظم شهرکرد با حضور مربیان و متربیان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره اینکه یک هزار و 200 مربی مجرب در 419 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند، اضافه کرد: کلاس‌های اوقات فراغت مساجد با موضوعات قرآنی، اعتقادی، ورزشی، آموزش‌های فنی و هنری، کتابخوانی، سرود، مهارتی و فضای مجازی در استان برگزار می‌شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با ادارات چهارمحال و بختیاری برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های آموزشی و ورزشی خبر در طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها خبر داد و اظهار کرد: اختتامیه این طرح نیمه دوم شهریورماه در استان برگزار و از پایگاه‌های برتر استان تجلیل می‌شود.

کارگران با تأکید بر اینکه باید در بحث اوقات فراغت یک تجدیدنظر صورت بگیرد، گفت: دستگاه‌های بسیاری متولی اجرای طرح‌های اوقات فراغت هستند، اما متأسفانه شاهدیم برخی از این برنامه‌ها خروجی مناسبی ندارند، بنابراین لازم است یک متولی واحد برای اجرای این طرح در نظر گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: استعدادهای بسیار خوبی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در سال‌های گذشته کشف شده است که فعالیت خود را از کانون‌های مساجد آغاز کرده‌اند و این نشان‌دهنده ظرفیت مساجد در پرورش نوجوانان است.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول