اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد:

برگزاری کتاب سال یزد سبب ایجاد انگیزه در فعالان عرصه فرهنگ و نشر کتب می‌شود

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با اشاره به برگزاری دومین رویداد فرهنگ سال در استان یزد، گفت: برگزاری این رویداد سبب ایجاد انگیزه در فعالان عرصه فرهنگ و نشر کتب می‌شود.

برگزاری کتاب سال یزد سبب ایجاد انگیزه در فعالان عرصه فرهنگ و نشر کتب می‌شود

داوود پاک‌طینت در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به برگزاری دومین رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد، بیان داشت: برگزاری رویداد فرهنگی کتاب سال، زمینه شگفتی را برای خوانده شدن بسیاری از کتب ارزشی و شناخته‌نشده فراهم می‌آورد.

وی با تأکید بر حفظ داشته‌های بشری، اظهار داشت: کتاب رسانه‌ای مکتوب است و هیچ داشته‌ای از بشریت تا مکتوب نشود ماندگار نخواهد بود.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با اشاره به برگزاری دومین رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد، بیان داشت: برگزاری چنین رویدادهایی سبب ایجاد انگیزه در فعالان عرصه فرهنگ و نشر کتب می‌شود ضمن آنکه زمینه شگفتی را برای خوانده شدن بسیاری از کتب ارزشی و شناخته‌نشده فراهم می‌آورد.

پاک‌طینت در ادامه افزود: در نگاهی دیگر ثبت چنین رویدادی در تاریخ یزد سبب می‌شود تا آیندگان نیز به تولید محتوا پرداخته و با استعانت از سرگذشت نیاکان خود در حفظ و انتشار فرهنگ غنی یزد بکوشند.

این مسئول با اظهار تأسف از عدم ثبت و ضبط تجارب فرهنگی و تاریخ استان و کشور، اظهار داشت: به‌طور میانگین ملت ایران مردمی شفاهی هستند و بعضاً با بی‌توجهی به اهمیت کتاب و عدم کتابت تجارب کسب‌شده در طول تاریخ، متحمل سختی‌های بسیاری شده‌اند و با درگذشت بزرگان نیز این تجارب ناب به خاک آرمیدند.

وی در پایان با تأکید بر ایجاد رونق در فرهنگ کتاب‌خوانی، گفت: با شفاهی بودن منابع ما بی‌شک آیندگان این سرزمین با مشکلات و بحران‌های عدیده‌ای روبرو خواهند شد که کلید حل آن در تاریخ نهفته است. ما باید زمینه ایجاد منابع معتبری را فراهم آوریم.

انتهای پیام/۹۰۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول