اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

با کاهش تولید نفت در لیبی

قیمت نفت افزایش یافت/ پیش‌بینی افزایش در روزهای آینده

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت تحت تاثیر کاهش 850 هزار بشکه‌ای تولید نفت در لیبی، افزایش یافت. کارشناسان پیش‌بینی می‌کننند، احتمال افزایش قیمت در روزهای آینده هم وجود دارد.

قیمت نفت افزایش یافت/ پیش‌بینی افزایش در روزهای آینده

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 65 سنت افزایش یافت و بشکه‌ای 77 دلار و 95 سنت به فروش رفت. 

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز سه‌شنبه قیمت نفت پس از آنکه لیبی برای برخی بنادر صادرات نفت خام حالت اضطراری اعلام کرد و صادرات از این بنادر متوقف شد، قیمت نفت افزایش یافت. 

همچنین کاهش عرضه نفت کانادا هم کمک کرد تا میزان ذخایر نفت خام آمریکا به کمترین میزان سال 2014 برسد. تولید نفت خام کانادا 360 هزار بشکه در روز کاهش یافت. 

بررسی رویترز نشان می‌دهد که میزان ذخایر نفت آمریکا برای چهارمین هفته متوالی است که به میزان 3.3 میلیون بشکه در هفته منتهی به 29 ژوئن کاهش یافته است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد همچنین حجم ذخایر بنزین، نفت کوره و گازوئیل هم کاهش یافته است. شرکت ملی نفت لیبی NOC برای بارگیری نفت از بنادر زوئیتینا و هاریگا حالت اضطراری اعلام کرد که باعث شد 850 هزار بشکه تولید نفت این کشور کاهش یابد. 

حسین سید رئیس تحلیل‌گران بازار در کارگزاری آتی FXTM اعلام کرد: «پس از آنکه لیبی صادرات نفت از دو بندر کلیدی این کشور را معلق کرد نفت دوباره روند صعودی خواهد داشت.» 

وی اضافه کرد:« اگر نفت لیبی سریع‌تر به بازار جهانی برنگردد محک خوبی برای کشورهای تولیدکننده اوپک خواهد بود که آیا آنها قادرند بازار را متعادل کنند.» 

براساس این گزارش، امروز قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم افزایش داشت و هر بشکه از این نفت با 78 سنت افزایش به قیمت 74 دلار و 72 سنت به فروش رسید. قیمت بنزین و نفت کوره هم با افزایش همراه بود. هر گالن بنزین با 1.14 دلار افزایش به قیمت 211 دلار و 62 سنت معامله شد و نفت کوره 1.24 دلار افزایش یافت و گالنی 216 دلار و 82 سنت معامله شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول