اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

رئیس شورای شهر قم:

لوایح جدید دولت شرایط آینده مدیریت شهری را مبهم می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: دولت چند لایحه نگران‌کننده برای کاهش اختیارات شورا در مجلس شورای اسلامی ارسال کرده که در حال بررسی بوده و در صورت تصویب به ابهامات فعالیت مدیریت شهری در کشور می‌افزاید.

لوایح جدید دولت شرایط آینده مدیریت شهری را مبهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالله جلالی عصر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با رئیس‌کل دادگستری استان قم، با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد در کشور اظهار کرد: افزایش فساد در کشور، پایه‌های نظام اسلامی را تهدید می کند و به همین خاطر وظیفه قوه قضائیه در برخورد با این فسادها بسیار خطیر و مهم است.

وی با تاکید بر اینکه رسالت بزرگی برای نهاد قوه قضائیه به عنوان مجموعه‌ای مهم و تصمیم‌ساز به وجود آمده است، گفت: یکی از راه‌های برگشت به انقلاب و رسالت‌های آن جدیت و فوریت در مبارزه با فساد است و امروز این بحث به مطالبه‌ای عمومی تبدیل ‌شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه خواست رهبر معظم انقلاب مبارزه با فساد است گفت: برای برخورد با فسادها نیاز به همراهی و اراده مردمی هم وجود دارد و در عین حال رضایتمندی و خواست مردم خشک‌کردن ریشه فساد در کشور است.

وی با تقدیر از اقدام دادگستری استان در ایجاد مجتمع قضایی در منطقه نیروگاه خاطرنشان کرد: این کار در کنار ایجاد رضایتمندی در مردم و کاهش مراجعات به مرکز شهر سبب بهبود مسائل امنیتی در منطقه شده است.

جلالی یکی از راه‌های عدالت را بسترسازی برای بهره‌وری مردم از خدمات عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی خدمت‌رسانی در مناطق مختلف شهر متوازن نبوده و شورا تعادل بخشی به خدمات شهری را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های مختلف می‌توان تعادل و توازن خدمات را در بخش‌های مختلف شهر برقرار کرد افزود: شرایط نامناسب اقتصادی در خدمت‌رسانی شهرداری تاثیر گذاشته و با توجه به اینکه ساخت‌وساز در کشور یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری است، این منابع با کاهش شدیدی روبه‌رو شده است.

رئیس شورای شهر قم اضافه کرد: با این وجود شاهدیم که دولت چند لایحه نگران‌کننده برای کاهش اختیارات شورا در مجلس شورای اسلامی ارسال کرده که در حال بررسی بوده و در صورت تصویب به ابهامات فعالیت مدیریت شهری در کشور می‌افزاید.

رئیس با تاکید بر اینکه این لوایح وضعیت آینده شهرداری‌ها و مجموعه مدیریت شهری را نگران‌کننده کرده است اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس تدبیر و دقت بیشتری در این لوایح داشته باشند تا بخشی از منابع درآمدهای شهرداری‌ها با مشکل روبرو نشود.

انتهای پیام/78027/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول