اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) اعلام کرد

جبران کمبود آب شرب آبادان و خرمشهر/ پایان کار احداث بند خاکی در رود کارون

در راستای جلوگیری از نفوذ آب شور خلیج‌فارس، عملیات احداث بند خاکی بر روی رودخانه کارون توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به پایان رسید.

جبران کمبود آب شرب آبادان و خرمشهر/ پایان کار احداث بند خاکی در رود کارون

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، به منظور کنترل جریانات جزر و مدی و جلوگیری از نفوذ آب شور خلیج فارس به رودخانه کارون، اجرای بند خاکی‌ روی رودخانه کارون و در دهانه رود بهمنشیر به همت‌ قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) انجام شد که بهبود کیفیت و کمیت آب آبادان و خرمشهر را در پی خواهد داشت.

‌با ایجاد این طرح که شامل احداث سد و سرریز و قفل کشتیرانی بر روی رودخانه کارون در پایین دست ورودی کانال مارد است و توسط موسسه عمران صنعت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شده است، کمبود آب شرب آبادان و خرمشهر از طریق ایستگاه پمپاژ و کانال مارد آبادان بهبود می‌یابد.

همچنین این بند به طول 123 متر و عمق 11 متر، ظرفیت مناسبی برای ارتقای کیفیت آب مورد نیاز محصولات کشاورزی منطقه ایجاد می‌کند و موجب اشتغال‌زایی و توسعه صیادی و بهبود اقتصاد شیلاتی خواهد شد.

برای اجرای این بند، 42 هزار متر مکعب مصالح سنگی و 6055 متر مکعب مصالح خاکی مورد نیاز بود که مصالح سنگی این پروژه از فاصله 300 کیلومتری پروژه تأمین شد.

طبق قرارداد، زمان اجرای این پروژه پنج ماهه بود که بنا بر اضطرار و شرایط ناگوار آب منطقه، این پروژه به صورت شبانه‌روزی و در کمتر از دو ماه انجام شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول