اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

معاون استاندار سمنان:

زنجیر زدن به دست اهل قلم مانع رشد جامعه می‌شود/ صاحبان قلم آزادانه‌تر قلم بزنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: هر چه قدر به دست و پای اهل قلم، قل و زنجیر زده شود، بیشتر مانع رشد و تعالی جامعه شده‌ایم.

زنجیر زدن به دست اهل قلم مانع رشد جامعه می‌شود/ صاحبان قلم آزادانه‌تر قلم بزنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، سعید ناجی در آیین نکوداشت «میرزابابا مطهری‌نژاد» که در سالن منوچهری دامغانی برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری چنین نشست‌هایی از مزایای زیادی برخوردار است؛ ازجمله اینکه افرادی که مورد تکریم قرار می‌گیرند، احساس و باور می‌کنند که جامعه آن‌ها را می‌بیند و افراد جامعه حساس به فعالیت افرادی است که دغدغه مردم را دارند.

وی افزود: تجلیل از نخبگان و بزرگان، منجر به تشویق سایر افراد برای قدم نهادن در مسیر ارزشمند خدمت به مردم خواهد شد و در سطح کلان باعث می‌شود تا مردم نسبت به اوضاع و احوال جامعه و دغدغه‌های سایران بی‌تفاوت نباشند و احساس مشارکت و همراهی را افزایش خواهد داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: در چنین جلساتی به فرهنگ و اندیشه و کسانی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند، اهمیت داده می‌شود که ارزشمند و قابل توجه است.

ناجی اظهار داشت: این جلسه با روز قلم همزمان شده که خداوند به آن و آنچه می‌نگارد، قسم یاد کرده و قلم به‌نوعی هدیه خداوندی به بشر بوده و موجبات رشد و تعالی انسان را با نشر اندیشه در طول تاریخ فراهم آورده است.

وی اظهار داشت: باید به نقش اهالی قلم توجه ویژه‌ای داشته باشیم؛ چراکه راه نجات جوامع در آن است؛ به‌ویژه در مواقعی که پایه‌های اخلاق در بعضی حوزه‌ها مخصوصاً حوزه سیاست متزلزل و سست می‌شود و عوام‌فریبی نقش اصلی را در تنظیم مناسبات و چینش دست‌اندرکاران امور حاکمیتی ایفا می‌کند.

ناجی ادامه داد: زمانی که بی‌توجهی و کم‌توجهی به عقل و عقلانیت در گذران امور اجتماعی و سیاسی پررنگ‌تر می‌شود و مواقعی که حقوق مردم باید مورد توجه قرار گیرد، وظیفه شفاف‌سازی، آگاهی‌بخشی و انتقال اندیشه در جامعه متوجه اهل قلم و اندیشه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ضمن تقدیر از شخصیت علمی میرزابابا مطهری‌نژاد گفت: باید بدانیم هر چه قدر به دست و پای اهل قلم، قل و زنجیر زده و برای جریان یافتن و تبلور اندیشه مانع ایجاد شود، بیشتر مانع رشد و تعالی جامعه شده‌ایم.

ناجی گفت: باید اجازه دهیم تا اندیشمندانی که از مفاخر ما هستند و رنج قرار گرفتن در این حوزه را به جان و تن خریده‌اند و صاحبان قلم، آزادانه‌تر قلم بزنند و باعث رشد و پیشرفت جامعه در به‌ویژه در حوزه انسانی و عقلی شوند.

انتهای پیام/2568/ی/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول