اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در گفت‌وگو با فارس

نمایندگان اصول‌گرا برای حفظ ساختار دولت تلاش می‌کنند/ دولت اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: در این مقطع حساس که آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را تحریم و به همراه ایادی خود توطئه‌های بزرگ بر علیه نظام انجام می‌دهند حفظ ساختار دولت از وظیفه اصول‌گرایان است.

نمایندگان اصول‌گرا برای حفظ ساختار دولت تلاش می‌کنند/ دولت اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، نادر قاضی‌پور با حضور در دفتر خبرگزاری فارس به سؤالاتی در رابطه با شایعه شرکت وی در انتخابات سال آینده از حوزه انتخابیه تبریز، موضوع استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی، مشکلات کامیوندارن و اجرای سند 2030 صحبت کرد که در پی آمده است.

فارس: هم اکنون در گوشه و کنار شنیده می‌شود که شما در دوره بعدی مجلس شورای اسلامی، از حوزه انتخابیه تبریز به عنوان نماینده در انتخابات شرکت می‌کنید آیا این موضوع صحت دارد؟

قاضی پور: این موضوع کذب محض است چون والدین بنده در ارومیه دفن هستند و فرزندانم نیز در این شهر ازدواج کردند و علاوه بر آن با رای مردم ارومیه به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌ام و از آنجایی که فردی وفادار هستم، به همشهریان خود خیانت نکرده و اگر نیز مرگم فرا برسد در این شهر مدفون و از ارومیه خارج نمی‌شوم.

فارس: شما اخیرا با شهردار ارومیه دیدار کرده و از قرار از عوارض خانه به خانه شهرداری حمایت کرده بودید، موضوع چه بود؟

قاضی پور: بنده در روز دهیاری و شهرداری بر خود وظیفه دیدم که در محضر این قشر حاضر شده و این روز را به آنها تبریک گویم، در این رابطه همانطور که می‌دانید آقای نوبخت از چهار ماه گذشته در بودجه قانونی سال 97 که قرار است سهمیه شهرداران را تخصیص دهد، تاکنون پرداخت نکرده است.

در این زمینه نمایندگان مجلس شورای اسلامی چهارشنبه هفته گذشته یک فوریتی را به امضا رسانده و رای آورد و قرار است از طریق وزارت کشور درآمد حاصل از جرائم، ارزش افزوده، نفت، و آلودگی هوا را به شهرداری‌ها واگذار کرده تا بتوانند حقوق کارگران را بپردازند.

بنابراین تا زمانی که این موضوع عملیاتی شود از ملت شریف ارومیه خواهشمند است که به سبب اینکه کارگران از چهار ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند، مردم عوارض نوسازی خود را پرداخت کرده چون زمانی که یک نفر عوارض خود را می‌پردازند حقوق چند ماه کارگران تامین می‌شود.

بنابراین با توجه به اینکه کارگران در نزد بنده عزیز هستند، به عنوان عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی پیگیر حق و حقوق آنان بوده و پیش از این نیز در دو نوبت به مبلغ 10 میلیارد تومان برای شهرداری ارومیه وام گرفته تا حقوق کارگران پرداخت شود و در این رابطه یکی از وام‌ها را به مسؤولیت خود ضمانت کردم.

نمایندگان اصول‌گرا بر حفظ ساختار دولت تلاش می‌کنند

فارس: در رابطه با استیضاح وزیر اقتصاد و عدم کفایت رئیس جمهور که این روزها حرف و حدیث فراوانی در رابطه با آن وجود دارد بفرمایید.

قاضی پور: در این مقطع حساس که شیطان بزرگ یعنی آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده و به همراه ایادی خود یعنی رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، توطئه‌های بزرگ بر علیه نظام انجام می‌دهند حفظ ساختار دولت از وظیفه اصول‌گرایان است.

در این رابطه نیز از روزهای گذشته برخی نمایندگان اصول گرای مجلس شورای اسلامی در رابطه با حفظ ساختار دولت در این مقطع حساس تلاش می کنند بنابراین امید است که دولت قدرتمندتر عمل کرده و به مردم خدمت کند و نمایندگان نیز از آن حمایت می‌کنند.

زمان طرح موضوع عدم کفایت رئیس‌جمهور نیست

بنابراین ضمن حفظ انتقادات تند به برخی وزرا و عملکرد آنان، اما نباید در این مقطع حساس کاری انجام داد که خواسته آمریکا مبنی بر شکست ساختار دولت و در نتیجه ضربه به نظام صورت گیرد پس نمایندگان فعلا موضوع عدم کفایت رئیس جمهور را مطرح نکرده تا در این مقطع حساس با همدلی و وحدت و تبعیت محض از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، از این نقطه بحرانی با عزت و عظمت عبور کنیم.

بی‌تردید هم‌اکنون رمز موفقیت ملت ایران، وحدت، تبعیت از ولایت‌فقیه و حمایت از کالا و تولیدات داخلی است.

فارس: بنابراین نمی‌توان گفت که دولت باید در برنامه اقتصادی خود تجدید نظر کرده و برنامه‌های خود را ارائه دهد؟

دولت اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام کند

قاضی پور: در این زمینه به دولت گفته شده که اسامی افرادی را که غرب‌زده و لیبرال‌های فاسد و نیز به دنبال منافع کثیف خود هستند باید پخش کنند و سپس خود، آنها را عزل کند تا در آن صورت ملت خرسند شوند چون زمانی باید با وزیر دولتی که به نام خانمش اقدام به واردات دارو کرده است، برخورد کند.

فارس: شنیده شده که وزیر بهداشت و درمان از شما طرح دعوی کرده است، علت چیست؟

قاضی پور: قاضی‌زاده هاشمی بر علیه بنده به شورای نگهبان، دادگستری و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شکایت کرده است برای همین بنده به شورای نگهبان مراجعه کرده و وکیل خود را به دادگاه فرستادم و هیئت وزیران نیز بنده را دعوت به جلسه کردند که در این رابطه، در هفته گذشته قرار بود جلسه غیرعلنی برگزار شود که انجام نشد اما بنده آماده دفاع هستم.

وزیر بهداشت و درمان ادعا کرده که بنده نسبت به ایشان توهین کرده‌ام اما بنده گفته‌ام که وی همراه با خانم و دخترش دارای شرکت واردات هستند.

فارس: در جایی فرموده‌اید که دستان پشت پرده اجازه نمی‌دهد که تولید معدن طلای تکاب به سه تن برسد منظور شما از دستان پشت پرده چه کسانی هستند؟

قاضی پور: در اساس نامه شرکت‌ها کارخانه ای که قرار است سالانه سه تن طلا تولید کند، در سال 93 به میزان 726 کیلوگرم طلا و در سال های 95 و 96 نیز به جای 9 تن، سه تن نیز تولید نشد و متاسفانه برخی کارخانه‌ها را به عمد، زیان‌ده نشان می‌دهند تا سریعتر واگذار کنند و هم‌اکنون در تکاب نیز وضعیت خوشایندی وجود ندارد و حتی جلوی فرمانداری اهالی زره‌شوران تجمع کرده چون مدیر معدن آغ‌دره به آنجا برای برداشت طلا رفته است.

فارس: در زمستان دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند شرکت گاز عنوان می‌کنند که گاز کمتری استفاده کنید چون گاز کم است و در تابستان نیز شرکت برق از مردم می‌خواهد که برق کمتری مصرف کنند در حالی که ایران کشوری غنی در این زمینه است آیا دولت برنامه‌ای در این زمینه دارد؟

قاضی پور: اولا دولت بدهی سنگینی به تولیدکنندگان برق دارد که پرداخت نشده است و آنها نیز به بانک‌ها بدهی داشته و بانک نیز جرائمی برای تولیدکنندگان درنظر می‌گیرند بنابراین دولت بدهی خود را پرداخت نکرده است.

700 نیروگاه برق در زمان مقرر بازسازی نشدند

در این رابطه 700 نیروگاه به علت اینکه در زمان مقرر بازسازی نشده‌اند از مدار تولید خارج شده و در این رابطه، مصرف برق افزایش یافته و حتی به کارخانه‌های سیمان نیز ابلاغ شده که از برق کمتری استفاده کنند چون مردم در آذربایجان می‌توانند این گرمای هوا را تحمل کنند اما در وضعیت هوای شرجی شمال و ریزگرد جنوب کشور، اگر برق نباشد فرزندان در جلوی چشم والدینشان تلف می‌شوند.

هم‌اکنون همه مردم ایران از نفت خوزستان استفاده کرده و آنها در گرما و ریزگرد این استان اذیت می‌شوند و بنابراین اگر قطعی برق نیز بدان افزوده شود برای آنها بسیار مشکل‌ساز می‌شود.

فارس: هم اکنون کامیونداران ارومیه و استان با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان هستند، شما به عنوان نماینده مردم این شهر تا چه میزان این مشکلات را بررسی کرده و آیا در مجلس شورای اسلامی نیز اقدامی برای حل مشکلات آنان انجام می‌شود؟

مشکلات کامیونداران از طریق کمیسیون عمران مجلس در حال پیگیری است

قاضی پور: اولا مشکلات کامیونداران با برگزاری جلسه و بررسی حل شده و با تعصب و بستن راه‌ها مشکلی حل نمی‌شود، بنابراین باید هوشیار و بیدار بوده و برای رسیدن به خواسته‌های مشروع خود صبر پیشه کرد چون از طریق قانون آن را پیگیری می‌کنیم.

فارس: آیا اقدامی در این مورد از طریق مجلس صورت می‌گیرد؟

قاضی پور: این موضوع هم اکنون در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و علاوه بر آن در تمامی شهرها رانندگان سندیکا داشته و می‌توانند مشکلات درون حوزه خود را حل کنند.

فارس: شما اخیرا به قوه قضائیه نامه‌ای مبنی بر اینکه معیار برای تعیین مهریه از 110 به 40 کاهش یابد نوشته بودید، آیا پاسخی از آن دریافت کرده‌اید؟

قاضی پور: هم اکنون از بیشترین مشکلاتی که در قوه قضائیه وجود داشته و زندانی فراوانی نیز در این رابطه وجود دارد، آقایانی هستند که به علت عدم پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند که این خود مشکلات فراوانی ایجاد کرده اند.

زمانی که آیت الله لاریجانی مهریه 110 سکه را به عنوان معیار مطرح کردند قیمت سکه زیر یک میلیون بود اما هم اکنون که بالای دو و نیم میلیون تومان است باید تغییری در میزان مهریه‌ها انجام گیرد بنابراین نامه نوشته شده اما فعلا پاسخی دریافت نشده است.

فارس: شما فرزند جبهه و جنگ هستید، ارزیابی شما از حذف قسمت‌های مربوط به ایثار و شهادت از کتاب‌های درسی چیست و اینکه سند 2030 در برخی مدارس اجرا می‌شود و حتی صدای مراجع عظام تقلید نیز درآمده است.

2030 سند خبیث و کثیفی است

قاضی پور: بی شک سند 2030 سندی کثیف و خبیثی بوده که وارد مسائل فرهنگ خانواده و زناشویی شده و حجاب‌های درونی و بیرونی را مورد لطمه واقع کرده است و ما مخالف آن هستیم.

گفت‌وگو از نصیبه نیک‌زاد قوشچی

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول