اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

امشب در تهران برگزار می‌شود

یادواره دو پیرغلام حسینی که داغ جوان دیده‌اند

یادواره دو شاعر، پیرغلام اباعبدالله (ع) و پدر شهید، مرحومان حاج نادعلی کربلایی و حاج اسماعیل ولی‌خانی (معروف به طالع) امشب و در آستانه شهادت امام صادق (ع) در تهران برگزار می‌شود.

یادواره دو پیرغلام حسینی که داغ جوان دیده‌اند

به گزارش خبرنگار مسجد و هیئت خبرگزاری فارس، حافظه تاریخی متدینین، هیاتی‌ها و مداحان و ذاکران اباعبدالله علیه‌السلام، نام دو شاعر، پیرغلام بااخلاص و پدر شهدای دفاع مقدس، یعنی مرحوم حاج نادعلی کربلایی و زنده‌یاد حاج اسماعیل ولی‌خانی (معروف به طالع) را هیچگاه از یاد نخواهد برد.

مرحوم کربلایی که خود شاعر، ذاکر و استاد بسیاری از ستایشگران غرب تهران بود، نه تنها برای سه فرزند شهیدش که برای مداحان زیادی سمت پدری داشت. حاج اسماعیل ولی‌خانی نیز شاگردان بی‌شماری داشت که آنان امروز خودشان بر گردن ذاکران جوان، حق استادی دارند.

حاج نادعلی در ششم اسفند سال ۸۲ و در ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت و آثاری مانند ارمغان کربلا (۳ جلد) شکوفه‌های غم (۲ جلد)، شهید گمنام، صحیفه ایثار، فاطمه الزهرا، کاروان عشق، راهیان نور، نوحه‌سرایان و مقتل سالار شهیدان را از خود به یادگار گذاشت. او علاوه بر فرزندانش، محسن، مجید و حسین، خود نیز در جبهه‌های جنگ تحمیلی حضوری عاشقانه و حماسی داشت.

همچنین طالع، یکی از نوکران با اخلاص سیدالشهدا علیه‌السلام بود که او را به راستگویی، عشق به اهل بیت علیهم‌السلام، خوش‌خلقی و دلسوزی برای مردم و دین می‌شناختند. استاد طالع که تواضع او هنوز بین مداحان زبانزد است، همیشه خود را شاگرد استاد کربلایی می‌دانست.

اکثر شاگردان کربلایی و طالع مشترک بودند و هم در مسجد شیخ فضل‌الله نوری و هم در حسینیه کبودرآهنگ و صبح جمعه در منزل حاج آقا کربلایی از فیض کلاس درس این دو عزیز بهره می‌بردند.

حاج اسماعیل ولی‌خانی معروف به طالع که دیوانی از او به یادگار مانده است، ۲۲ تیرماه سال ۷۴ (۲۳ سال قبل) رحلت کرد. هر سال در هیات محبان‌الرضا علیه‌السلام، یادواره‌ای به یاد این دو عزیز در ایام سالگرد مرحوم طالع برگزار می‌شود که امسال هم هفتمین یادواره درگذشت آن دو با عنوان «باغبانان شهادت» امشب یکشنبه ۱۷ تیر از نماز مغرب و عشاء در هیئت محبان‌الرضا علیه‌السلام واقع در حسینیه حضرت علی اکبر علیه‌السلام در میدان امام حسین علیه‌السلام، ابتدای خیابان ۱۷ شهریور، ابتدای خیابان صفای شرقی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول