اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

دانشمندان چینی رکورد درهم تنیدگی کوانتومی را شکاندند

محققان حوزه کوانتوم در چین رکورد قبلی درهم تنیدگی کوانتومی را که متعلق به خودشان بود شکاندند و رکورد 18 بیت کوانتومی را ثبت کردند.

دانشمندان چینی رکورد درهم تنیدگی کوانتومی را شکاندند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وی تری، رکورد قبلی در این زمینه تنها 10 کیوبیت بوده که در سال 2016 به ثبت رسیده بود. آنها امیدوارند تا در آینده نزدیک رکورد 50 کیوبیت را در این زمینه ثبت کنند.

منظور از درهم‌تنیدگی کوانتومی جفت شدن خواص مکانیکی دو ذره است، ذراتی که پیش تر با یکدیگر در اندرکنش بوده و سپس از یک دیگر جدا شده‌اند. در هم تنیدگی برای ذراتی همچون فوتونها، الکترونها و حتی مولکول‌ها رخ می‌دهد. این اندرکنش فیزیکی مربوط به خواصی نظیر مکان، تکانه، اسپین و قطبش و... است به گونه‌ای که با تعیین هر یک از خواص برای یکی از دو ذره همان خاصیت در دیگری تعیین می‌شود. به عبارت دیگر هر یک از ذرات جفت شده به خوبی توسط حالت کوانتومی مشابه توصیف می‌شوند.

کیوبیت ها بلوک های بنیادین شکل دهنده دنیای پردازش کوانتومی هستند. انچه که تولید رایانه های کوانتومی را جذاب می سازد، استفاده از ذرات زیر اتمی در آنهاست که باعث می شود ذرات یادشده بتوانند در ان واحد بیش از یک وضعیت داشته باشد.

این امر موجب می شود تا بیت های رایانه ای به جای تنها دو وضعیت جداگانه صفر یا یک بتوانند در قالب کیوبیت هایی عمل کنند که چند حالت به انها قابل نسبت دادن است و لذا از این قابلیت می توان برای تولید رایانه هایی بهره گرفت که با خاموش شدن ناگهانی داده های ذخیره نشده در انها از دست نمی رود. این رایانه ها بسیار قدرتمند تر و سریع تر از رایانه های سنتی فعلی هستند.

تولید رایانه های 50 کیوبیتی منجر به تولید محصولاتی می شود که می توانند مشکلاتی را برطرف کنند که حل کردن آنها از عهده رایانه های سنتی برنمی آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول