اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعیدی در گفت‌وگو با فارس:

انقلابی‌گری مؤلفه مهم شخصیت امام صادق (ع) بود/ اصل مبارزه شیعیان نرم‌افزاری است

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: انقلابی‌گری مؤلفه مهم شخصیت امام صادق (ع) بود و امروز هم باید به اصل مبارزه شیعیان که نرم‌افزاری است، توجه شود.

انقلابی‌گری مؤلفه مهم شخصیت امام صادق (ع) بود/ اصل مبارزه شیعیان نرم‌افزاری است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود در سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: سالروز شهادت آن حضرت را اول به امام زمان (عج) و بعد باید به مقام معظم رهبری، ملت ایران و شیعیان جهان تسلیت عرض کرد؛ چراکه پیروان واقعی ایشان هستند.

سعیدی با اشاره به اینکه شخصیت امام صادق (ع) ابعاد مختلفی دارد، تصریح کرد: ایشان رئیس مکتب شیعه جعفری هستند و مردم خودشان را شیعه آن حضرت می‌دانند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه باید به سیره و سنت امام صادق (ع) توجه شود، اضافه کرد: شیعیان امروز باید درس‌ها و عبرت‌های شخصیتی امام صادق (ع) را در عمل به کار ببرند و مورد عنایت قرار دهند.

سعیدی با تأکید بر اینکه علما خودشان را شاگردان مکتب جعفری می‌دانند، تصریح کرد: قطعاً توقع این است که شیعیان به آنچه در سیره و سنت، روش و برنامه امام صادق (ع) بوده، عمل کنند.

وی انقلابی‌گری را از ابعاد شخصیتی امام صادق (ع) دانست و اضافه کرد: ایشان اهل مبارزه و جهاد بود؛ منتها جهاد در هر زمانی شکل و شمایل خودش را دارد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه از اشتباهات زیدیه در زمان امام صادق (ع) این بود که می‌گفتند او اعتقادی به جهاد ندارد، اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند «به والله اعتقاد به جهاد دارم و جهاد بنده متفاوت است».

سعیدی با تأکید بر اینکه اصل مبارزه شیعیان نرم‌افزاری است، اظهار کرد: گاهی مبارزه به شیوه سخت‌افزاری تبدیل می‌شود؛ ولی اساس جهاد، همان مبازره نرم‌افزاری است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول