اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در پاسخ به دعوت رهبر انصارالله صورت گرفت

کمک نظامی و مالی قبائل «ارحب» یمن به جبهه ساحل غربی +فیلم

قبائل ارحب یمن در پاسخ به درخواست رهبر انصارالله یمن و حمایت از ارتش و کمیته‌های مردمی، در مقابل نیروهای ائتلاف سعودی، شمار زیادی نیروی مسلح و یک کاروان کمک مالی و غذایی عازم ساحل غربی کردند.

کمک نظامی و مالی قبائل «ارحب» یمن به جبهه ساحل غربی +فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قبائل «ارحب» یمن در حمایت از قبایل «تهامة» در جبهه ساحل غربی و در پاسخ به فراخوان «سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله برای حضور در این جبهه و مقابله با نیروهای ائتلاف سعودی، شمار زیادی نیرو به همراه یک کاروان حامل پول و مواد غذایی به این جبهه اعزام کردند.

پایگاه خبری «المسیرة»، با انتشار فیلمی از این کمک‌رسانی به جبه ساحل غربی، نوشت: «محمد عیاش القحیم» قائم مقام استانداری الحدیده از این نیروهاو کاروان کمک‌های آنها استقبال کرد و گفت که حمایت از جبهه‌های نبرد با متجاوزان، روحیه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی را تقویت می‌کند.

 

وی همچنین از حمایت همیشگی و مستمر قبائل ارحب (از مهم‌ترین قبایل یمن) از جبهه‌های نبرد با متجاوزان و حبشان به وطن و فداکاری برای آن تقدیر کرد.

مسئول هماهنگ‌کننده این کاروان توضیح داد که این کاروان امدادرسان، حامل شمار زیادی گوسفند و چهارپایان مورد نیاز، مواد غذایی خشک و پول است که مردم ارحب آنها را به برادرانشان در ساحل غربی هدیه داده‌اند و روند این کمک‌رسانی و حمایت از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های مختلف تا تحقق پیروزی کامل ادامه خواهد یافت.

دوشنبه پیش بود که قبایل ارحب در استان «الجوف» در پی ربوده شدن یکی از زنان ارحب به دست شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی، طی بیانیه‌ای اعلام کردند که این اقدام متجاوزان را فراموش نخواهند کرد که هتک حرمت به شریعت و کلیه عرفهای موجود است.

در این بیانیه از کلیه مردان قبایل ارحب خواسته شد تا فورا خود را به جبهه‌های نبرد با نیروهای ائتلاف و انتقام‌جویی از خون کلیه جوانان کشته شده در راه وطن حمایت از آبروی آنها برسانند.

در این بیانیه تاکید شد که به تمام وجود به درخواست رهبر انصارالله که از قبایل یمنی حمایت خواسته بود، پاسخ مثبت داده می‌شود و از مواضع ثابت و حامیانه «سید حسن نصرالله» رهبر حزب‌الله لبنان در حمایت از یمن تقدیر شد.

این در حالی است که نبرد جبهه ساحل غربی یمن همچنان ادامه دارد.عملیات ائتلاف عربی علیه جبهه ساحل غربی یمن، به سرکردگی عربستان و امارات و با پشتیبانی آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی، از اواخر اردیبهشت آغاز شده است. اما نیروهای یمنی با قطع کردن خطوط پشتیبانی شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف در مناطق مختلف و انجام عملیات‌های اطلاعاتی و نظامی مختلف، مانع پیشروی متجاوزان شده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول